تلاش ارشاد هرمزگان برای تمدید تعطیلی اماکن فرهنگی استان
کد خبر: 3907741
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹

تلاش ارشاد هرمزگان برای تمدید تعطیلی اماکن فرهنگی استان

مدیرکل ارشاد هرمزگان گفت: به‌دنبال تمدید تعطیلی اماکن فرهنگی، هنری و سینمایی استان شامل سالن‌های سینما، تئاتر، موسیقی، نگارخانه‌ها و ... هستیم.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، رضا کمالی زرکانی، مدیرکل این نهاد، اظهار کرد: بر اساس اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مبنی بر بازگشایی اماکن فرهنگی، استان هرمزگان نیز در حال مهیاسازی و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای بازگشایی بر اساس پروتکل‌های بهداشتی است.

وی افزود: اما با توجه به شیوع بیماری کرونا و اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مبنی بر پیک این بیماری طی دو هفته آینده و لزوم ماندن مردم در  خانه، پیشنهاد تمدید تعطیلی اماکن فرهنگی به دستگاه‌های بالادستی داده شده است.

مدیرکل ارشاد هرمزگان گفت: از سوی دیگر نقش فرهنگ و هنر در تقویت روحیه جمعی و سلامت روانی جامعه و بالا بردن انگیزه زندگی بسیار مؤثر است و نباید در چنین شرایطی از آن مغفول ماند و آن را در کنار این بیماری کم‌اهمیت جلوه داد.

کمالی ادامه داد: از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا، بخش فرهنگ و هنر اداره‌کل ارشاد هرمزگان مبادرت به ساخت بیش از صدها کلیپ آموزشی و ده‌ها برنامه و جشنواره در فضای مجازی کرد که در کشور به‌عنوان الگو و شاخص، مطرح شد و مورد تمجید و استفاده قرار گرفت.

وی بیان کرد: بر خلاف ارائه پیشنهاد تعطیلی اماکن فرهنگی، هنری و سینمایی استان، مشغول آماده‌سازی این فضاها هستیم و مردم مطمئن باشند در صورت بازگشایی، مشکلی از لحاظ بهداشتی وجود نخواهد داشت و با رعایت صددرصدی پروتکل‌های بهداشتی این اماکن بازگشایی خواهند شد و در این خصوص یک گروه نظارتی تشکیل شده است.

مدیرکل ارشاد هرمزگان در پایان ضمن قدردانی از همراهی و همکاری ستاد استانی مبارزه با کرونا به‌ویژه استاندار هرمزگان و توجه ویژه وی به حوزه فرهنگ و هنر، تصریح کرد: نظرات عموم مردم و صلاح جامعه در این شرایط خاص در تصمیم‌گیری‌های بخش فرهنگ و هنر استان در نظر گرفته می‌شود و مردم مطمئن باشند مراکز فرهنگی هنری و به‌ویژه جامعه رسانه‌ای و هنرمندان در کنار آن‌ها خواهند بود.

انتهای پیام
captcha