تجلیل از مروجان فرهنگ رضوی در کردستان
کد خبر: 3907755
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵

تجلیل از مروجان فرهنگ رضوی در کردستان

دبیر شورای هماهنگی جشن‌های مردمی دهه کرامت استان کردستان از برگزاری ویژه‌برنامه «مهر رضوی» به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت خبر داد و گفت: این مراسم با تجلیل از مروجان فرهنگ رضوی در سنندج برگزار می‌شود.

کامل گلباغی، دبير شورای هماهنگی جشن‌های مردمی دهه کرامت استان کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با اشاره به برگزاری برنامه‌های دهه کرامت از سوم تا ۱۳ تیرماه جاری اظهار کرد: مجتمع فرهنگی ـ هنری فجر سنندج امشب، 10 تیرماه میزبان ویژه‌برنامه «مهر رضوی» با حضور خادمان حرم رضوی و کاروان زیر سایه خورشید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این مراسم با حضور گروه‌های مولودی‌خوان و تجلیل از هشت فعال فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ رضوی برگزار می‌شود، افزود: در این مراسم در این برنامه حجت‌الاسلام یاوری شعار درباره سبک و سیره زندگی امام رضا(ع) به سخنرانی پرداخته و علی دوستی، قاری قرآن نیز به تلاوت آیات قرآن خواهند پرداخت.

گلباغی با اشاره به دیدگاه‌های اهل سنت نسبت به فضایل و ویژگی‌های شخصیتی امام رضا(ع) بیان کرد: به منظور آشنایی اعضای کانون‌های فرهنگی ـ هنری سراسر استان با شخصیت امام رضا(ع)، سلسله نشست‌هایی با موضوع فضایل رضوی با حضور شخصیت‌های برجسته و صاحب نظر استانی پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: جشن‌های مردمی دهه کرامت فرصتی ایجاد خواهد کرد تا ضمن دیدار با امامان جمعه و خدام نمونه مساجد جامع شهرهای استان، از خدمات و فعالیت‌های دینی و ترویجی آنها به نحو احسن تجلیل بعمل آید.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کردستان، طنین الله‌اکبر و ذکر صلوات خاص در سطح مساجد و کانون‌های مساجد استان و نامگذاری میدانی در سنندج به نام مبارک امام رضا(ع) با حضور کاروان زیر سایه خورشید را از دیگر برنامه‌های فرهنگی، هنری و قرآنی گرامیداشت دهه کرامت استان در روزهای آتی برشمرد.

انتهای پیام
captcha