لزوم تقویت حس همدردی و نوع‌دوستی در فعالیت‌های دانشجویی
کد خبر: 3907858
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
علیزاده اظهار کرد:

لزوم تقویت حس همدردی و نوع‌دوستی در فعالیت‌های دانشجویی

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی در آیین پایانی جشنواره ملی شعر دانشجویی ضمن بیان اینکه شعر یک موضوع بنیادی و تمدنی است، گفت: اگر بتوانیم دانشجویان را به سمت تخیل و استفاده از مواردی که در توان و استعدادشان است بکشانیم، احساس همدردی و نوع‌دوستی را در فضای دانشگاه تقویت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیین پایانی جشنواره ملی شعر دانشجویی، که هر ساله به همت جهاددانشگاهی و با مشارکت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور برگزار می‌شود، امروز سه‌شنبه، 10 تیرماه، به صورت مجازی و با حضور عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی؛ سعید بیابانکی، عضو شورای سیاست‌گذاری این جشنواره و عبدالجبار کاکایی و اسماعیل امینی، اعضا و داوران این جشنواره، در استودیو مبین سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور برگزار شد.

علیزاده در این مراسم اظهار کرد: مهمترین خدمات و برنامه‌های ما در جهاددانشگاهی مسئله‌محور است و به دلیل ابزاری که در اختیار داریم بسیار بیشتر از نیاز‌های دانشجویان و علاقه‌مند‌ی‌ آنان آگاه هستیم. یکی از موضوعاتی که در این سال‌ها مورد اقبال دانشجویان قرار گرفته است، توجه به موضوع هنر و مسائل اجتماعی و گفتمانی است. بر همین اساس و با توجه به این مقبولیت، شورایی را تشکیل دادیم و به این نتیجه رسیدیم که مسئله شعر و موضوعاتی درباره آن را در دانشگا‌ه‌ها مجدداً مطرح کنیم.
 
وی با بیان اینکه شعر یک موضوع بنیادی و تمدنی است که بسیاری از بزرگان ما به این موضوع اهمیت می‌دهند، گفت: احساسمان این بود که شاید در برخی از قسمت‌ها بتوانیم وارد حوزه‌های دیگر و موجب پاسداشت زبان و ادبیات فارسی نیز شویم و به عنوان یک نهاد در مسیر فرهنگی قدم برداریم.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی با ذکر اینکه جشنواره شعر دانشجویی فقط یک جشنواره شعر نبود، افزود: در کنار این جشنواره کارگاه‌های مختلف ادبی برگزار شد که کار بسیار خوب و فاخری بود.

علیزاده در خصوص وضعیت استقبال و نحوه برگزاری این جشنواره نیز گفت: در ابتدا از هیئت داوران و دبیر علمی این جشنواره تشکر و قدردانی می‌کنم. البته باید بعد از اتمام این جشنواره آسیب‌شناسی انجام شود و نقاط قوت و ضعف را ارزیابی کنیم.
 
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی ادامه داد:‌ گرچه علاقه‌مند بودیم اختتامیه با حضور دانشجویان و باشکوه‌تر برگزار شود، اما به دلیل شیوع کرونا این اتفاق رخ نداد؛ با این حال برای دوره اول اتفاق خوبی بود و توانستیم به ۷۰ درصد از اهداف خود برای برگزاری این جشنواره دست یابیم.

وی به آینده این جشنواره اشاره کرد و گفت: اگر بتوانیم دانشجویان را به سمت تخیل و استفاده از مواردی که در توان و استعدادشان است بکشانیم، می‌توانیم احساس همدردی و نوع‌دوستی را در فضای دانشگاه تقویت کنیم.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی در پایان اظهار کرد: امروز یکی از دغدغه‌ها و علاقه‌‌‌های دانشجویان مسائل اجتماعی است و امیدواریم این همپوشانی‌ها به برنامه‌ها و اهداف ما کمک کند و بتوانیم در پایان این برنامه ضمن برگزاری جلسات با اساتید، نقاط ضعف را نیز بررسی کنیم.
انتهای پیام
captcha