کمک 250 هزار دلاری برای مبارزه با اسلام‌هراسی در مدارس کانادا
کد خبر: 3908026
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱

کمک 250 هزار دلاری برای مبارزه با اسلام‌هراسی در مدارس کانادا

سازمانی غیردولتی در کانادا به منظور اجرای برنامه‌هایی برای مقابله با نژادپرستی و اسلام‌هراسی 250 هزار دلار اختصاص داد.

به گزارش ایکنا به نقل از مسلم لینک، سازمان Rivers of Hope یک سازمان غیردولتی است که با استفاده از آموزش و هنر به مقابله با نژاد‌پرستی و اسلام‌هراسی می‌پردازد. از سال 2018 این سازمان کارگاه‌های آموزشی مقابله با نژادپرستی و اسلام‌هراسی را در دبیرستان‌ها، کالج‌ها و سازمان‌ها در سراسر تورنتو برگزار و در کل هزار نفر از برنامه‌ها استفاده کرده‌اند.

این سازمان اعلام کرد: یک کمک‌هزینه 3 ساله به مبلغ 85 هزار دلار سالانه از صندوق فرصت‌های جوانان بنیاد انتاریو تریلیوم (Ontario Trillium Foundation) برای مقابله با نژاد‌پرستی و اسلام‌هراسی در مدارس دریافت کرده است.
 
این سازمان اظهار کرد: این کمک‌هزینه جدید به ما امکان می‌دهد که فعالیت‌های خود را در منطقه تورنتو تقویت کنیم و آنها را تا همیلتون گسترش دهیم. همچنین امکان می‌دهد که کنفرانس سالانه جدیدی را برای دانش‌آموزان دبیرستانی برگزار کنیم. این سازمان با نهادهای هنری و آموزشی دیگر برای آموزش مقابله با نژادپرستی و اسلام‌هراسی همکاری می‌کند.

سدره احمد چان، مدیر این سازمان، گفت: این بودجه به ما کمک می‌کند تا واکنش قدرتمندی در برابر نژادپرستی و اسلام‌هراسی در مدارس ایجاد کنیم. همچنین به تیم ما این امکان را می‌دهد که راه حل‌های روشن و معنی‌داری را برای همه افراد تحت تأثیر این معضلات ارائه دهد.
 
وی تصریح کرد: کارگاه‌های این سازمان واقعیت‌هایی را درباره نژادپرستی و اسلام‌هراسی، آنگونه که بر مسلمانان سیاه‌پوست و زنان مسلمان تأثیر می‌گذارد، بررسی می‌‌کند. این کارگاه شامل فعالیت‌های تئاتر برای تمرین مداخله در اسلام‌هراسی و نژادپرستی و تأمین منابع برای افرادی است که این وقایع را تجربه کرده‌اند. برنامه‌های ما با تمرکز بر توانمندسازی جوانان از روش تربیت مربی استفاده می‌کند که جوانان را برای اجرای کارگاه‌های آموزشی در جوامع محلی خود آموزش می‌دهد.
 
احمد چان ادامه داد: از آنجا که جنایات ناشی از  نفرت ضد مسلمانان رو به افزایش است و با افزایش درخواست‌ها برای رسیدگی به نژاد‌پرستی در مدارس، کار ما ضروری است؛ اقدام بعدی این است که فصل تابستان را به تقویت کارگاه خود و دعوت از افراد جدید برای پیوستن به تیم خود اختصاص دهیم. در ماه سپتامبر کارگاه آموزشی خود را در مدارس تورنتو و همیلتون به صورت حضوری و آنلاین ارائه خواهیم کرد.
انتهای پیام
captcha