جانسون به رژیم صهیونیستی: از الحاق کرانه باختری چشم‌پوشی کنید
کد خبر: 3908141
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱

جانسون به رژیم صهیونیستی: از الحاق کرانه باختری چشم‌پوشی کنید

نخست‌وزیر بریتانیا از رژیم صهیونیستی خواست از الحاق مناطق جدیدی از کرانه باختری رود اردن به اراضی اشغالی خودداری کند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از آناتولی، بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس در یادداشتی برای روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت، از مقامات این رژیم  خواست که اجرای طرح الحاق کرانه باختری را فراموش کنند، چون انگلیس هیچ‌گونه تغییری را در مرزهای ۱۹۶۷ نمی‌پذیرد.

جانسون در بخشی از این یادداشت آورده است: اجرای الحاق کرانه باختری، نقض حقوق بین‌الملل است. اجرای طرح الحاق هدیه‌ای خواهد بود برای کسانی که می‌خواهند داستان‌های قدیمی درباره اسرائیل را زنده کنند. عمیقاً امیدوارم که طرح الحاق اجرا نشود. اگر چنین طرحی اجرا شود، انگلیس هیچگونه تغییری را در مرزهای ۱۹۶۷ به جز مواردی که میان طرفین به توافق برسد، نخواهد پذیرفت.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیش‌تر اعلام کرده بود که اجرای این طرح از امروز چهارشنبه 11 تیر آغار می‌شود، اما گویا اختلافات داخلی این رژیم در خصوص این طرح، موجب شده تا اجرای آن به تعویق بیافتد.

جانسون دراین یادداشت  نوشته به خاطر علاقه‌ای که به اسرائیل و آینده این رژیم دارد، نسبت به عواقب اجرای چنین تصمیمی نگران است.

نخست‌وزیر بریتانیا تأکید کرده است که اجرای چنین سیاستی می‌تواند امنیت اسرائیل را در درازمدت به مخاطره اندازد.

به باور جانسون، الحاق اراضی کرانه باختری در عین حال می‌تواند تلاش‌های دولت اسرائیل برای نزدیکی به کشورهای عربی را نیز با شکست روبه‌رو کند. افزون بر آن، چنین اقدامی با حقوق بین‌الملل نیز مغایرت دارد.

به گفته  او بهترین گزینه و هدف فوری در شرایط کنونی، از سرگیری مجدد مذاکرات صلح با نمایندگان فلسطینی است.
انتهای پیام
captcha