امام رضا(ع) در زهد و پارسایی یگانه عصر خود بود
کد خبر: 3908205
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰

امام رضا(ع) در زهد و پارسایی یگانه عصر خود بود

مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت از بی‌ارزش بودن زر و سیم دنیا در منظر امام هشتم شیعیان گفت و بیان کرد: امام رضا(ع) در زهد و پارسایی و پرستش پروردگار، یگانه عصر خود بود.

انس با قرآن؛ از مهم‌ترین فضائل امام رضا(ع)حجتالاسلام قهرمان احمدی، مشاور استاندار در امور روحانیت در گفت‌‌‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: انس با قرآن در سیره ثامن‎الحجج امام رضا(ع) مشهود بود به‌گونه‌ای که آن بزرگوار هر سه روز یک بار تمام قرآن را تلاوت و در آیات آن نیز تدبّر می‌فرمود.

وی از بی‌ارزش بودن زر و سیم دنیا در منظر امام هشتم شیعیان گفت و افزود: امام رضا(ع) در زهد و پارسایی و پرستش پروردگار، یگانه عصر خود بود و زر و سیم دنیا و مناصب اجتماعی و حکومتی در برابر مقام عبودیت و پارسایی او هیچ ارزشی نداشت.

حجت‌الاسلام احمدی با استناد به فرموده امام رضا(ع) بیان کرد: ایشان می فرمایند: هر کس به روزی کم، از خدا راضی باشد، خداوند از عمل کم او، راضی است.

امام جمعه هریس، از رفتار حکیمانه امام رضا(ع) در زمان امامت گفت و ادامه داد: آن حضرت در تمام عرصه‌های زندگی به‌ویژه عرصه سیاسی‌اش رفتاری کاملاً حکیمانه و خردورزانه داشت. پذیرش ولایت‌عهدی در دوران امامتش یک موضع کاملاً عاقلانه بود که توانست تمام شیطنت‌ها و نقشه‌های مأمون را خنثی کند.

مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت یادآور شد: از منظر حضرت رضا(ع) هیچ عملی برتر و با ارزش‌تَر از نماز نیست.

وی با اشاره به فرموده امام رضا(ع) افزود: ایشان می‌فرمایند: ایمان چهار رکن دارد: توکّل بر خدا، رضا به قضای خدا، تسلیم به امر خدا، واگذاری کار به خدا.

حجت‌الاسلام احمدی ضمن بازگو کردن حال و هوای زائران حرم امام رضا(ع) تأکید کرد: حرم امام رضا(ع) جایی است که خواستار دیدارش هستیم. مانند آهن ربایی دل ما را به سمت خود می‌کشد زیرا که می‌دانیم آرامشی که در آن فضا پخش است مثال‌زدنی نیست، آن کبوترهای سفید، همه مردان و زنانی که تنها امیدشان این است که با دلی سبک و شاد به خانه بازگردند و آن فضایی که همه دست‌ها را به سمت آسمان برده‌اند و از خدای خود طلب می‌کنند تا حاجتشان را روا کنند.

انتهای پیام
captcha