عاملان قتل «جمال خاشقچی» امروز در ترکیه محاکمه می‌شوند
کد خبر: 3908315
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹

عاملان قتل «جمال خاشقچی» امروز در ترکیه محاکمه می‌شوند

عاملان قتل جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار منتقد رژیم سعودی، امروز، 13 تیرماه، به صورت غیابی در ترکیه محاکمه می‌شوند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی، منابع قضایی ترکیه اعلام کردند که دادگاه جنایی این کشور، عاملان قتل «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی را امروز به صورت غیابی محاکمه می‌کند.
 
جلسه محاکمه غیابی عاملان قتل خاشقچی در شعبه 11 دادگاه جنایی در شهر استانبول ترکیه برگزار می‌شود و این محاکمه دو ماه پس از موافقت دستگاه قضایی ترکیه با لایحه اتهام علیه 20 متهم سعودی در این پرونده صورت می‌گیرد.
 
خدیجه چنگیز، نامزد جمال خاشقجی، ستون‌نویس مقتول روزنامه «واشنگتن پست» روز چهارشنبه اعلام کرد که در مقر دادگاه حضور خواهد یافت و ابراز امیدوای کرد که این اقدام گامی در جهت تحقق عدالت باشد.
 
از آن‌جایی که دولت سعودی تاکنون به درخواست ترکیه برای تسلیم متهمان پاسخی نداده، دادگاه مجبور به برگزاری غیابی جلسه محاکمه گرفته است.

دادستانی کل ترکیه نیز از وزارت خارجه این کشور خواسته است تا حکم جلب و احضار بین‌المللی متهمان این پرونده را صادر کند.

جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار منتقد آل‌سعود و ستون‌نویس روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» بود که در سال‌های پایانی عمرش در آمریکا سکونت داشت. وی در ماه اکتبر سال ۲۰۱۸ به دست یک تیم امنیتی سعودی در داخل کنسولگری عربستان در استانبول به طرز فجیعی کشته شد.

از آن‌جایی که پسران «جمال خاشقچی» در دوم خرداد گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که قاتلان پدرش را می‌بخشند، کارشناسان احتمال عفو متهمان این پرونده را مطرح کرده‌اند.

دادستان کل عربستان سعودی، در دسامبر ۲۰۱۹، پنج تن از متهمان پرونده قتل خاشقچی را به اعدام و سه مظنون را نیز مجموعا به 25 سال حبس محکوم کرد و این در حالی بود که مهره‌های اصلی این پرونده از جمله «احمد عسیری» و «سعود القحطانی» (دو تن از نزدیکان محمد بن سلمان) همچنان آزاد هستند.

انتهای پیام
captcha