ضرورت بهره‌مندی از اساتید بومی برای رشد استعدادهای قرآنی
کد خبر: 3908481
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳

ضرورت بهره‌مندی از اساتید بومی برای رشد استعدادهای قرآنی

مسئول هیئت داوران مسابقات سراسری قرآن استان کردستان با تأکید بر استفاده از ظرفیت اساتید قرآنی بومی استان برای ارتقای سطح متسابقان و استعدادهای قرآنی گفت: استان کردستان دارای اساتید و پیشکسوتان قرآنی بسیار خوبی است که با بهره‌گیری از آن‌ها می‌توان زمینه رشد استعدادهای قرآنی استان را فراهم کرد.

ژاله حیدری‌مقدم، مسئول هیئت داوران مرحله شهرستانی چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: مسابقات قرآن فرصتی برای کشف استعدادهای قرآنی، تلاش برای ارتقای سطح معلومات قرآنی شرکت‌کنندگان و ارزیابی کلی از یادگیری‌ها ایجاد کرده است و در نتیجه باید برای رفع مشکلات و ارتقای توانایی قرآنی شرکت‌کنندگان در مراحل بعدی تلاش شود.

وی با تأکید بر اینکه مسابقات قرآن وسیله‌ای برای تسلط بیشتر بر معلومات قرآنی است و نباید هدف باشد، افزود: شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآن باید با بهر‌ه‌گیری از فرصت پیش‎آمده نهایت استفاده را برده و برای شکوفا کردن استعدادهای قرآنی خود تلاش کنند.

حیدری‌مقدم بیان کرد: در راستای شکوفا کردن استعدادهای قرآنی باید با همکاری ادارات و دستگاه‌های ذیربط دوره‌های آموزشی ـ تخصصی قرآن برای برگزیدگان مسابقات قرآنی برگزار شود تا فرصتی برای کسب مقام‌های کشوری این استعدادهای قرآنی استان کردستان فراهم شود.

وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت اساتید بومی قرآنی استان برای ارتقای سطح متسابقان و استعدادهای قرآنی اعلام کرد: استان کردستان دارای اساتید و پیشکسوتان قرآنی بسیار خوبی بوده که با بهره‌گیری از آن‌ها می‌توان زمینه رشد استعدادهای قرآنی استان را فراهم کرد.

حیدری‎مقدم اظهار کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی ـ تخصصی قرآنی یکی از نیازهای ضروری فعالان قرآنی بوده است چراکه با برگزاری این دوره‌های آموزشی می‌توان متسابقان قرآنی را با آمادگی بیشتر به مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن اعزام کرد.

وی مسابقات سراسری قرآن را معتبرترین مسابقات قرآنی کشور بیان کرد و افزود: هر ساله رقابت اصلی بین فعالان قرآنی کشور در این دوره از مسابقات قرآنی فراهم‌ می‌شود. قرائت قرآن یک کار تخصصی بوده و نیاز به برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی است؛ لذا برگزاری این دوره‌ها نیازمند همکاری و حمایت بیشتر مسئولان استانی است.

انتهای پیام
captcha