جهاددانشگاهی اردبیل مسیر توسعه را به درستی شناسایی کرده است
کد خبر: 3908530
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱

جهاددانشگاهی اردبیل مسیر توسعه را به درستی شناسایی کرده است

مدیرکل دفتر تخصصی علوم انسانی، اجتماعی و هنر جهاددانشگاهی کشور با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی استان اردبیل به درستی توانسته نیاز و مسیر توسعه استان را شناسایی کند، یادآور شد: در سال‌های اخیر جهاددانشگاهی توانمندی‌های علمی و تخصصی خود را به خوبی در کشور ارتقاء بخشیده است و می‌تواند در حوزه‌های مختلف تاثیرگذار عمل کند.

جهاددانشگاهی اردبیل مسیر توسعه را به درستی شناسایی کرده استبه گزارش ایکنا از اردبیل، مهشید منزوی، مدیرکل دفتر تخصصی علوم انسانی، اجتماعی و هنر جهاددانشگاهی کشور، ۱۴ تیرماه در نشست توسعه فعالیت‌های مرکز خدمات تخصصی مطالعات شهری جهاددانشگاهی اردبیل که در این واحد برگزار شد، خاطرنشان کرد: جهادگران واحد اردبیل با آینده نگری و روحیه پژوهشگری خود در راستای توسعه گام برمی‌دارند.
وی با اشاره به اینکه دفتر مرکزی جهاددانشگاهی تلاش دارد تا هیچ کدام از واحد‌ها از حمایت دفتر مرکزی محروم نمانند، ادامه داد: واحد اردبیل فعالیت‌های خود را به صورت تخصصی، با اهداف مناسب و عملیاتی پیش می‌برد و با برنامه‌ریزی به دنبال احصاء نیاز‌های استان و اهداف پژوهشی است.
مدیرکل دفتر تخصصی علوم انسانی، اجتماعی و هنر جهاددانشگاهی کشور افزود: سنجش فعالیت‌های مراکز خدمات تخصصی در جهاددانشگاهی بر اساس میزان درآمد آن‌ها است و این درآمدزایی می‌تواند از انجام فعالیت در حوزه پژوهشی محقق شود و واحد اردبیل نیز در این حوزه بسیار فعال است.
منزوی با اشاره به اینکه جهادانشگاهی استان اردبیل به درستی توانسته نیاز و مسیر توسعه استان را شناسایی کند، یادآور شد: در سال‌های اخیر جهادانشگاهی توانمندی‌های علمی و تخصصی خود را به خوبی در کشور ارتقاء بخشیده است و می‌تواند در حوزه‌های مختلف تاثیرگذار عمل کند.
وی خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی اردبیل با پذیرش اجرای طرح بازنگری طرح جامع گردشگری استان فعالیت ارزشمندی را در حوزه گردشگری استان آغاز کرده است و برای اجرای موفق آن می‌تواند در صورت نیاز از ظرفیت پژوهشگران سایر واحد‌های جهاددانشگاهی بهره‌مند شود.
مدیرکل دفتر تخصصی علوم انسانی، اجتماعی و هنر جهاددانشگاهی کشور با بیان اینکه نباید از ظرفیت‌هایی که منجر به توسعه توریسم سلامت در استان می‌شود، غافل شد، یادآور شد: دفتر تخصصی علوم انسانی، اجتماعی و هنر جهاددانشگاهی کشور آماده همکاری و حمایت از واحد اردبیل در انجام فعالیت‌های توسعه‌ای است.
منزوی بیان کرد: جهاددانشگاهی اردبیل می‌تواند در پیشبرد اهداف توسعه‌ای و احیای حوزه گردشگری سلامت استان نقش تأثیرگذاری داشته باشد و فعالیت‌های خود را در بخش‌های مختلف گردشگری گسترش دهد.
وی با بیان اینکه فعالان جهاددانشگاهی باید با حفظ شأن و منزلت این نهاد به دنبال فعالیت‌های گزین و ماندگار باشند، گفت: صنعت گردشگری در شرایط اقتصادی نامناسب می‌تواند به درآمدزایی کمک شایانی کند.
ارائه آموزش‌های لازم برای توسعه بوم‌گردی و گردشگری تخصصی ضرورت دارد
در این جلسه رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با بیان اینکه مسئولیت ساماندهی و توسعه گردشگری سلامت استان از سوی استاندار اردبیل به این واحد محول شده است، گفت: با توجه به اینکه ساماندهی مرز بیله‌سوار می‌تواند نقش مهمی در احیای حوزه توریسم سلامت استان داشته باشد به همین خاطر جهاددانشگاهی اردبیل برای این کار طرح عملیاتی در دو فاز تدوین کرده است.
مهران اوچی اردبیلی با اشاره به اینکه با استفاده از سازه‌های گردشگری استان، می‌توان به توسعه این بخش کمک کرد، ادامه داد: در استان اردبیل مراکز متعدد اقامتی وجود دارد که برای جذب گردشگر ضرورت دارد متولیان این مراکز از آموزش‌های لازم برای توسعه بوم‌گردی و گردشگری تخصصی در حوزه‌های مختلف برخوردار شوند.
وی بیان کرد: جهادانشگاهی استان اردبیل با توجه به نیاز و پتانسیل‌های موجود در استان در حوزه پژوهش و فناوری در سه بخش سلامت باروری، گردشگری سلامت و کشاورزی با محوریت گیاهان دارویی و فندق فعالیت دارد.
رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل تصریح کرد: تقویت جایگاه جهاددانشگاهی استان در حوزه گردشگری، تبدیل شدن این نهاد به اتاق فکر گردشگری، ارائه پکیج‌های سرمایه‌گذاری و تبدیل این نهاد به حلقه واسط بخش خصوصی و دولتی، تدوین و اجرای دوره‌های آموزشی گردشگری، به‌روزرسانی اطلس گردشگری از جمله مهم‌ترین اهداف این نهاد در اجرای بازنگری طرح جامع گردشگری در استان اردبیل است.
اوچی اردبیلی با بیان اینکه با انجام بازنگری، طرح جامع گردشگری استان به عنوان محور اصلی توسعه استان قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر فعالیت‌های جهاددانشگاهی استان اردبیل در حوزه گردشگری رشد چشمگیری داشته و توانسته است اعتماد مسئولان استانی را به خود جلب کند.
گفتنی است در این نشست گزارشی از عملکرد و فعالیت‌های پژوهشی مراکز خدمات تخصصی جهاددانشگاهی استان اردبیل ارائه شد.

انتهای پیام
captcha