احتمال تعطیلی مجدد نماز جمعه و جماعات در استان مرکزی وجود دارد
کد خبر: 3908633
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۲
با شروع پیک جدید کرونا؛

احتمال تعطیلی مجدد نماز جمعه و جماعات در استان مرکزی وجود دارد

استاندار مرکزی گفت: اگر به شرایط دشواری برسیم، نمازهای جمعه و جماعت هم ممکن است مجدد تعطیل شوند و فرضیه تعطیلی برخی پاساژها و اماکن نباید دور از ذهن باشد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سید‌علی آقازاده، استاندار مرکزی، امروز، 14 تیرماه در جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان که در سالن جلسات استانداری این استان برگزار شد، گفت: شرایط کشور در روزهای کرونایی خوب نیست و شرایط استان نیز هر روز بدتر از روز قبل می‌شود، متأسفانه تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان نسبت به یک ماه پیش دو برابر شده و نسبت به دو هفته پیش نیز تعداد مبتلایان که حدود روزانه ۶۵ نفر بود به ۸۵ نفر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه آمار مبتلایان به کرونا نشان می‌دهد شرایط استان خوب نیست، اظهار کرد: اگر به همین ترتیب پیش رویم، طی دو هفته آینده بحران خواهیم داشت و در شهریورماه به پیک جدیدی می‌رسیم که امکانات، تجهیزات و توان کادر درمان ممکن است جوابگوی این پیک نباشد.

آقازاده اظهار کرد: جلسات ستاد مقابله با کرونا به صورت مستمر برگزار شده و تاکنون ۷۳۵ مصوبه داشته است و هزاران بازرسی انجام و موفقیت نسبی در این حوزه حاصل شده است؛ بنابراین جلسات و مصوبات و اقدامات مؤثر بوده است و همواره یک قدم جلوتر از استان‌ها و ستاد ملی عمل کرده‌ایم.

وی تأکید کرد: در مرکز استان و بسیاری از مراکز پیش از ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم به الزام بر استفاده از ماسک گرفته شد، از دو هفته پیش با تصویب استفاده اجباری از ماسک، میزان افرادی که در معابر عمومی و بازارها از ماسک استفاده کردند دو برابر شده است، با این وجود در حال حاضر یک‌سوم مردم از ماسک استفاده می‌کنند و شرایط حاکی از آن است که مقاومت و ناباوری نسبت به خطر کرونا در میان مردم وجود دارد.

استاندار مرکزی ادامه داد: گاهی باید دستورالعمل‌ها را قهرآمیز و به صورت اجباری اجرایی کرد، فرمانداران محور اجرای دستورالعمل‌ها هستند و اگر بخواهیم از دو سه هفته آینده یا شهریور ماه درگیر پیک جدید نشویم، باید با افرادی که توصیه‌ها را جدی نمی‌گیرند، جدی برخورد کرد.

آقازاده به تشریح وضعیت برگزاری مراسم‌های عروسی، فعالیت آرامستان‌ها پرداخت و بیان کرد: امروز ستاد ملی اختیاراتی به استان‌ها داده است و اگر تدبیر نکنیم، دیر یا زود به مانند برخی استان‌های قرمز درگیر پیک بیماری خواهیم شد، به همین دلیل به جز مراسم عروسی مشروط بر رعایت کامل پروتکل‌ها و اخذ مجوز و نظارت شورای تأمین و ظرفیت ۵۰ درصدی محل برگزاری، تمامی مراسم ها تعطیل و درب آرامستان‌ها به مانند سه ماه قبل بسته شود.

وی افزود: اگر به شرایط دشواری برسیم، نمازهای جمعه و جماعت هم ممکن است مجدد تعطیل شود و در چنین شرایطی، فرضیه تعطیلی برخی پاساژها و اماکن نباید دور از ذهن باشد. همچنین با نزدیک بودن اعیاد پیش رو و ماه‌های محرم و صفر نیز هفته آینده جلسه‌ای با فرمانداران، هیأت‌های مذهبی، تبلیغات و فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شود تا در مورد روند برگزاری مراسم محرم تدبیر شود.

آقازاده در پایان گفت: نباید کمبود ماسک را در استان شاهد باشیم. افراد بدون ماسک اجازه ورود به اماکن عمومی، بانک‌ها، بازار، ادارات، شهرداری‌ها، پاساژها و ... را نخواهند داشت. حتما باید این ضرورت جدی گرفته شود؛ چراکه اگر این موارد به درستی رعایت شود به مرحله سخت اپیدمی نخواهیم رسید.

انتهای پیام
captcha