کاریکاتور موهن و تلاش برای انحراف نگاه‌ها از نقش ننگین آل‌سعود در منطقه / محکومیت گسترده در عراق
کد خبر: 3908642
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۰

کاریکاتور موهن و تلاش برای انحراف نگاه‌ها از نقش ننگین آل‌سعود در منطقه / محکومیت گسترده در عراق

محافل سیاسی و اجتماعی عراق تأکید کردند که هتک حرمت روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» به ساحت مرجعیت عالیقدر شیعه هم برای منحرف کردن نگاه‌ها از توطئه‌های محور سعودی-آمریکایی در منطقه و هم عقده‌گشایی از شکست داعش با فتوای مرجعیت در عراق است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العالم، محافل سیاسی و اجتماعی عراق، هتک حرمت به ساحت آیت‌الله سیستانی، مرجع شیعیان در عراق با انتشار کاریکاتور موهن به شأن و منزلت ایشان در روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» را محکوم و تأکید کردند که این روزنامه طی سال‌های گذشته هم به انتشار مقالات و اخبار موهن به عراقی‌ها و به خصوص شیعیان عادت داشته است.

عراقی‌ها معتقدند، گستاخی رسانه‌های سعودی در هتک حرمت به ملت عراق و نماد مرجعیت عالی دینی با متوسل شدن به ترسیم کاریکاتوری موهن و بی‌معنا به منظور سرپوش گذاشتن بر تلاش آمریکایی‌ها برای ماندن در عراق است، با وجود اینکه پارلمان عراق با رأی قاطع خود به خروج این نظامیان اشغالگر از عراق رأی داده است و حالا آمریکا و غربی‌ها می‌خواهند با غلبه بر خواسته‌های برحق مردم عراق، به حاکمیت عراق ضربه بزنند.

انتشار کاریکاتور موهن به عموم ملت عراق در شرایط کنونی در چارچوب تلاش‌های جدید برای انحراف نگاه‌ها از نقش ننگین سعودی در سازش با رژیم اشغالگر صهیونیستی و انتشار اخبار محاکمه غیابی بن سلمان و دار و دسته‌اش در ترکیه به جرم دست داشتن در قتل خاشقچی و همچنین پیامدهای اقتصادی کاهش قیمت نفت و ضربات مهلک انصارالله به تأسیسات نفتی حیاتی و راهبردی عربستان از جمله تأسیسات نفتی آرامکو است.

از طرف دیگر، فعالان عراقی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی هم خشم خود را با اعلام مخالفت با عربستان  و رسانه‌های فتنه‌انگیز آن نشان دادند و گفتند که سعودی‌ها به هتک حرمت علیه عراق و حالا به مرجعیت دینی این کشور دارند که عراق را از چنگ مزدورانی نجات داد که از سوی عربستان حمایت مالی و از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی حمایت تسلیحاتی شدند و این قضیه بر هیچ انسان عاقلی پوشیده نیست. از جمله آنها گروهک تروریستی-وهابی داعش است که ابزار دست آمریکا و رژیم صهیونیستی برای نابودی عراق و حاکمیت آن بوده است.

فعالان عراقی از طرف‌های رسمی در عراق از قوای سه‌گانه تا وزارتخانه‌های فرهنگ، خارجه و کمیته رسانه در عراق و همچنین اتحادیه عرب و اتحادیه خبرنگاران عرب خواستند همه تدابیر قانونی و بازدارنده را در قبال کسانی که به مرجعیت عالی دینی عراق توهین کردند، به کار گیرند.

اهانت آشکار رسانه سعودی به مقام والای مرجعیت عالی دینی، واکنش‌ها و اعتراضات شدید شخصیت‌های سیاسی و دینی عراق را به همراه داشته است.

ائتلاف «دولت قانون» به ریاست نوری المالکی، ائتلاف «الفتح» به ریاست هادی العامری، «جریان حکمت ملی عراق» به ریاست سیدعمار حکیم، ائتلاف «سائرون» به ریاست سیدمقتدی صدر و همچنین شیخ همام حمودی، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق و جمعی از علمای دینی عراق با صدور بیانیه یا از طریق پیام‌های توئیتری به شدت به این اهانت روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» واکنش نشان داده و از دولت و پارلمان عراق خواسته تا مواضع رسمی خود را اتخاذ کنند.

انتهای پیام
captcha