ضعف دولت «الکاظمی» علت گستاخی آل‌ سعود است
کد خبر: 3908908
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
معاون دبیرکل نجباء:

ضعف دولت «الکاظمی» علت گستاخی آل‌ سعود است

معاون دبیرکل مقاومت اسلامی نجباء با بیان اینکه عربستان رژیمی طایفه‌گرا، تکفیری و وهابی است، تأکید کرد: این موارد زمانی رخ می‌دهد که دولت در انجام وظایف خود کوتاهی کند و مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق، ضعیف، سست و ناتوان است.

ضعف دولت «الکاظمی» علت گستاخی آل‌سعود استبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی مقاومت اسلامی نجباء، سیدعلاءالدین الجزائری، معاون دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء در امور حوزه‌های علمیه، با محکوم کردن توهین روزنامه سعودی «الشرق الاوسط»، اظهار کرد: این اهانت بخشی از یک برنامه کامل در تجاوز به حاکمیت، سرزمین، ملت، مراجع دینی و اسطوره‌های ملی عراق است.

وی با بیان اینکه آل‌ سعود به مرجعیت توهین می‌کند، چراکه نقطه قوت عراق است، تصریح کرد: مرجعیت دینی نجف از مهم‌ترین دژهای مستحکمی بود که باعث فروپاشی نقشه‌های وهابیت، داعش و دیگر گروه‌های دست‌نشانده عربستان در عراق شد.

الجزائری با اشاره به راهبرد ثابت سعودی در طول حاکمیت آنان بر عربستان، گفت: آنها که گمان می‌کردند محمد بن سلمان نسل جدیدی را سر کار آورده است، برایشان ثابت شد که عربستان رژیمی طایفه‌گرا، تکفیری و وهابی است که نه تغییر کرده و نه تغییر خواهد کرد.

معاون دبیرکل نُجَباء ادامه داد: کینه آل‌ سعود نسبت به مرجعیت دینی در نجف، قم و حتی در الأزهر مصر و الزیتونه تونس موجب وجود تکفیر در این حکومت وهابی شده است و آنان همه را مهدورالدم می‌دانند.

الجزایری با بیان اینکه در دولت عدل عبدالمهدی هیچ‌ گاه شاهد چنین توهین‌هایی نبودیم، تأکید کرد: این موارد زمانی رخ می‌دهد که دولت و شخص نخست‌وزیر در انجام وظایف خود کوتاهی کند. الکاظمی، نخست‌وزیر دولتی ضعیف، سست و ناتوان است که تضعیف ارکان قوت کشور یعنی مقاومت، حشدالشعبی و مرجعیت دینی را در اولویت برنامه خود قرار داده است. شخص نخست‌وزیر باید با تمام ابزارهای خود اعم از وزارت خارجه، وزارت ارتباطات و مجموعه‌های رسانه‌ای تحت فرمان خود، موضع روشنی در این باره بگیرد و با جدیت تکرار چنین رفتارهایی را ناممکن سازد.

معاون دبیرکل نُجَباء در پایان به موضوع حضور اشغالگران در خاک عراق پرداخت و اظهار کرد: القاعده و داعش شکست خوردند. مقاومت اسلامی و حشدالشعبی توانستند نقشه‌های عربستان در عراق را نقش بر آب کرده و آنان را تا ابد از خاک وطن بیرون برانند. آمریکایی‌ها را نیز از عراق بیرون خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha