پلیس ایتالیا 1700 سایت اینترنتی طرفداران داعش را مسدود کرد
کد خبر: 3908644
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۱

پلیس ایتالیا 1700 سایت اینترنتی طرفداران داعش را مسدود کرد

پلیس ایتالیا با همکاری شماری از کشورهای دیگر اروپایی، 1700 سایت اینترنتی طرفداران داعش را که در آن برنامه‌ریزی برای حملات تروریستی انفرادی در اروپا آموزش داده می‌شد، مسدود کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از السومریه نیوز، پلیس ایتالیا با همکاری 13 کشور در اتحادیه اروپا و 5 کشور خارج از آن، وب‌سایت‌هایی را مسدود کرد که از آن برای برنامه‌ریزی و انجام حملات «تروریستی» در اروپا و ساخت اسلحه برای تروریست‌های موسوم به «گرگ‌های تنها» استفاده می‌شد.

«گرگ‌های تنها» اصطلاح جدیدی است که درباره تروریست‌های حاضر در کشورهای اروپایی به کار گرفته می‌شود و منظور از آن کسانی است که بدون ارتباط با یک گروه مرکزی و مشخص، دست به حملات تروریستی می‌زنند.

پلیس امنیت سایبری در ایتالیا گفت: «به عنوان بخشی از فعالیت‌‎های ضد تروریستی در اینترنت، نیروهای پلیس، عملیاتی را علیه مواد آموزشی منتشر شده در اینترنت انجام دادند تا کلیه مطالبی که از آن برای برنامه‌ریزی و انجام حملات تروریستی استفاده می‌شود، از بین ببرد».

پلیس ایتالیا در بیانیه خود اظهار کرد: «این عملیات با مشارکت واحدهایی تخصصی از مرکز اروپایی مقابله با تروریسم (ECTC) و نمایندگان 18 کشور از جمله 13 کشور در اتحادیه اروپا و 5 کشور خارج از آن انجام می‌شود و محتویات منتشر شده به صورت اینترنتی را هدف گرفته است که برای انجام حملات در بستر تروریسم، افراط‌گرایی، خصومت و هرج و مرج استفاده می‌شود».

گروه‌های تروریستی به ویژه داعش و القاعده حامیان خود در کشورهای غربی را به انجام حملاتی در قالب گرگ‌های تنها تحریک می‌کنند، به گونه‌ای که در این راهبرد، شناسایی عوامل تخریب و اقدامات تروریستی برای نیروهای امنیتی دشوار است.

انتهای پیام
captcha