نشر و ترویج قرآن در دوران کرونا اهمیت ویژه‌ای دارد
کد خبر: 3908649
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۷

نشر و ترویج قرآن در دوران کرونا اهمیت ویژه‌ای دارد

امام جمعه کنگاور با اشاره به برگزاری مسابقات منطقه‌ای قرآن در این شهرستان، گفت: نشر و ترویج قرآن در دوران کرونا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، مسابقات منطقه‌ای اوقاف در کرمانشاه در منطقه چهار این استان امروز، 14 تیرماه در کنگاور با حضور متسابقین شهرستان‌های شرقی «کنگاور، صحنه و هرسین» برگزار شد.

در ابتدای مراسمی که پیش از برگزاری این مسابقات در این شهرستان برگزار شد، حجت‌الاسلام علی محمد لروند، امام جمعه کنگاور با اشاره به وضع ناشی از کرونا، اظهار کرد: بسیار خرسندیم در روزهایی که نیاز به معنویات بیشتر در جامعه احساس می‌شود این شهرستان میزبان مسابقات قرآنی است.

وی با اشاره به اقدامات اوقاف در روزهای کرونایی، افزود: امروز برگزاری مسابقات قرآن با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط حساس کنونی از اقدامات شایسته اوقاف است.

حجت‌الاسلام لروند تصریح کرد: قرآن کریم شفا است و اثرگذاری آن باعث تقویت روحیه مردم می‌شود.

امام جمعه کنگاور بیان کرد: با برگزاری این دست از مسابقات در ایامی این چنین پویش قرآنی را در شهر و دیارمان شاهد بودیم.

در این مراسم خیرالله خزایی، فرماندار کنگاور نیز با اشاره به جایگاه دینی شهرستان کنگاور، افزود: عالمان دینی برجسته‌ای در این شهرستان پرورش یافته‌‌اند که این خود نشان از جایگاه والای دینی این خطه دارد.

وی به برگزاری مسابقات قرآن نیز اشاره و اظهار کرد: باید در قالب برنامه‌های قرآنی به ویژه مسابقات جوانان را به سمت و سوی قرآن سوق دهیم.

براساس این گزارش، 70 متسابق در بخش‌های بانوان و آقایان امروز در مرحله شهرستانی مسابقات منطقه‌ای اوقاف در کنگاور با یکدیگر به رقابت پرداختند که نفرات برتر هر رشته به مرحله استانی این مسابقات راه می‌یابند.

انتهای پیام
captcha