تقویت فرهنگ کتابخوانی در فضای مجازی مورد توجه باشد
کد خبر: 3908782
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶

تقویت فرهنگ کتابخوانی در فضای مجازی مورد توجه باشد

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد بر معرفی ظرفیت‌های کتابخانه‌های عمومی استان از طریق فضای مجازی تاکید کرد و گفت: تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی از طریق فضای مجازی دنبال شود.

تقویت فرهنگ کتابخوانی در فضای مجازی مورد توجه باشدبه گزارش ایکنا از یزد، سیدجلیل میرمحمدی، رئیس مجمع نمایندگان استان یزد 15 تیرماه در دیدار رقیه دوست‌فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد با اشاره به پایین بودن سرانه مطالعه در کشور اظهار کرد: دلایل متفاوتی برای این امر مانند فضای مجازی و مسائل اقتصادی مطرح می‌شود که هر تهدیدی می‌تواند برای این موضع تبدیل به فرصت شود.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال فضای مجازی را دلیلی برای کمی سرانه مطالعه و تهدیدی برای کتابخوانی عنوان می‌کنند در حالی که از همین فضا می‌توان برای تقویت کتابخوانی به بهترین وجه استفاده کرد.

میرمحمدی افزود: در کشور ژاپن هر چند در فضای مجازی و فناوری‌های روز به میزان قابل توجهی پیشرفت داشته‌اند، اما سرانه مطالعه این کشور در برخی از آمارها در صدر کشورهای جهان قرار دارد و این نشان می‌دهد میزان مطالعه و کتابخوانی می‌تواند به فضای مجازی ربطی نداشته باشد.

وی ادامه داد: رهبری انقلاب با لفظ اینکه مطالعه و کتابخوانی به نوعی واجب دینی است، نشان دادند که وظیفه ما در قبال این موضع باید چه باشد ولی متاسفانه باید گفت روی این موضوع تمرکز نکردیم و و از جایگاه ایشان و دستور دینی ایشان استفاده نکردیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: از همه فناوری‌های روز به منظور معرفی ظرفیت کتابخانه‌های عمومی استان باید استفاده شود تا مردم این ظرفیت‌ها را به خوبی بشناسند و زمینه‌ای برای استفاده بهتر از آنها فراهم شود.

وی با اشاره به وجود مشکلاتی در زمینه کتابخانه‌ها بیان کرد: تمام مطالبات و مشکلات حوزه کتابخانه‌های عمومی استان یزد به صورت یک طرح ارائه شود تا در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون‌های مرتبط با این حوزه پیگیری مورد نیاز را انجام دهیم.

انتهای پیام
captcha