تظاهرات مردم عراق در محکومیت اهانت به ساحت مرجعیت + عكس
کد خبر: 3908784
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰

تظاهرات مردم عراق در محکومیت اهانت به ساحت مرجعیت + عكس

صدها نفر از مردم عراق، در محکومیت اهانت یک روزنامه سعودی به ساحت آیت‌الله سیستانی، مرجع عالی تشیع این کشور در بغداد تظاهراتی برپا کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «المعلومه»، صدها نفر از شهروندان عراقی، امروز 15 تیرماه، در محکومیت اقدام اهانت‌آمیز روزنامه سعودی الشرق الاوسط نسبت به آیت‌الله سیستانی، مرجع عالی شیعیان عراق، در بغداد، پایتخت این کشور دست به تظاهرات زدند.

تظاهرات‌کنندگان با سر دادن شعارهایی علیه سیاست‌های آل سعود و مداخله‌های عربستان در امور داخلی عراق و اهانت رسانه‌های این کشور به شعائر مذهبی و الگوهای دینی کشور عراق، این اقدامات را محکوم کردند.

المعلومه به نقل از شاهدان عینی گزارش داد که ده‌ها نفر از تظاهرات‌کنندگان تلاش کردند وارد منطقه سبز بغداد شده و در مقابل سفارت عربستان سعودی تظاهرات کنند اما با واکنش نیروهای امنیتی روبرو شده و نیروهای امنیتی با آب جوش و تیراندازی آنها را متفرق کردند.

برخی شاهدان عینی نیز می‌گویند که پلیس بغداد با استفاده از باتوم، ماشین‌های آب‌پاش و گاز اشک‌آور تلاش کرد تا مانع ورود تظاهرات‌کنندگان خشمگین به این منطقه شود اما سرانجام شماری از معترضان موفق شدند وارد منطقه سبز شوند و پلیس را به عقب برانند.

روزنامه سعودی الشرق الاوسط جمعه پیش، اقدام به انتشار کاریکاتوری موهن از آیت‌الله سیستانی کرد که با محکومیت شدید از سوی مقامات عراقی همراه شد و این اهانت به مرجعیت، خشم و نفرت محافل سیاسی و همچنین کاربران شبکه‌های مجازی در عراق و خارج آن را برانگیخت.

تظاهرات مردم عراق در محکومیت اهانت به ساحت مرجعیت

تظاهرات مردم عراق در محکومیت اهانت به ساحت مرجعیت

تظاهرات مردم عراق در محکومیت اهانت به آیت الله سیستانی

تظاهرات مردم عراق در محکومیت اهانت به آیت الله سیستانی

انتهای پیام
captcha