تشریح آخرین تحولات طرح الحاق در نمایشگاه «فلسطین اکسپو»
کد خبر: 3908933
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵

تشریح آخرین تحولات طرح الحاق در نمایشگاه «فلسطین اکسپو»

نشست مرتبط با نمایشگاه «فلسطین اکسپو» روز یکشنبه، 15 تیرماه، جهت بررسی آخرین تحولات مسئله فلسطین به ویژه طرح الحاق کرانه باختری، در لندن برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «عربی 21»، در این نشست که ظهر یکشنبه به همت مؤسسه «دوستان مسجد‌الاقصی» با عنوان «مقاومت در برابر طرح الحاق» در شهر لندن برگزار شد، شماری از فعالان، دانشگاهیان و کارشناسان علاقه‌مند به مسئله فلسطین حضور یافتند.

«یوسف جبارین» عضو عرب کنست اسرائیل، «جدعون لیوی» روزنامه‌نگار ساکن سرزمین‌های اشغالی، پروفسور «ایلا بابی» استاد دانشگاه «اکستر» انگلیس و «وضاح خنفر» مدیر کل پیشین شبکه خبری الجزیره، از جمله شرکت‌کنندگان در این نشست بودند.

مؤسسه «دوستان مسجدالاقصی» در انگلیس، روز شنبه 14 تیرماه، نمایشگاه مذکور را به دلیل شیوع بیماری کرونا، برای نخستین‌بار به شکل مجازی راه‌اندازی کرد که با استقبال گسترده‌ای از نقاط مختلف جهان روبه‌رو شده است.

پایگاه خبری «عربی 21» به نقل از مسئولان این مؤسسه نوشت: «تعداد بازدیدکنندگان نمایشگاه از طریق سایت‌های اینترنتی در روز اول به بیش از 130 هزار بازدیدکننده رسیده است، علاوه بر اینکه هزاران نفر نیز از طریق صفحات تلویزیونی که این رویداد را به طور زنده پخش می‌کنند، شاهد آن بوده‌اند».

مؤسسه دوستان مسجدالاقصی هرساله نمایشگاه فلسطین اکسپو را در لندن برنامه‌ریزی می‌کند. این نمایشگاه بزرگ‌ترین فعالیت در جهت همبستگی با ملت فلسطین است که به شکل دوره‌ای در سطح قاره اروپا برپا می‌شود و هزاران نفر از حامیان مسئله فلسطین به سمت آن جذب می‌شوند، با وجود اینکه لابی صهیونیستی بارها تلاش کرده تا مانع برگزاری آن شود.

در این نمایشگاه ده‌ها غرفه فرهنگی و تاریخی فلسطین برپاشده و برنامه‌های سرگرم‌کننده و متنوعی نیز برای شرکت‌کنندگان اجرا می‌شود.

انتهای پیام
captcha