برگزاری دوره «مهارت‌افزایی و سبک زندگی خانوادگی» در کرمانشاه
کد خبر: 3908974
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵

برگزاری دوره «مهارت‌افزایی و سبک زندگی خانوادگی» در کرمانشاه

دبیر جمعیت بانوان فرهیخته استان کرمانشاه از برگزاری دوره آموزشی «مهارت‌افزایی و سبک زندگی خانوادگی» در این استان خبر داد و گفت: این دوره آموزشی ویژه اعضای جمعیت بانوان فرهیخته استان برگزار می‌شود.

افسانه تیرانداز، دبیر جمعیت بانوان فرهیخته استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا، از برگزاری دوره آموزشی «مهارت‌افزایی و سبک زندگی خانوادگی» در کرمانشاه ویژه اعضای جمیعت بانوان فرهیخته استان خبر داد و اظهار کرد: از راه‌کارهای مهم در خصوص اصلاح سبک زندگی بازگشت به آموزش‌های مربوط به مهارت‌های زندگی است.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌هایی که نهادهای فرهنگی باید به برگزاری و اجرای دقیق آن اهتمام ویژه داشته باشند آموزش مهارت‌های زندگی است؛ چراکه مهارت‌های زندگی منجر به اصلاح سبک زندگی خانواده می‌شود.

تیرانداز گفت: امسال جمعیت بانوان فرهیخته استان ویژه اعضای این جمعیت برنامه‌های آموزشی حول محور مهارت‌های زندگی برنامه‌ریزی کرده و در این راستا در زمینه ترویج سبک زندگی دینی تلاش می‌کنیم. یکی از اهداف مهمی که در برگزاری این دوره‌های دنبال می‌کنیم آموزش مهارت‌های زندگی برپایه آموزه‌های اسلامی است.

وی یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری را در بحث ترویج سبک زندگی دانست و افزود: بحث سبک زندگی و آموزش‌های مربوط به آن همت و اراده مضاعفی می‌طلبد و اگر طالب به ثمر نشستن این فعالیت‌ها هستیم باید کار را به‌درستی پیش ببریم.

تیرانداز با اشاره به تلاش اعضای این جمعیت در خصوص اجرای برنامه‌های فرهنگی در حیطه بانوان، گفت: نهادهای مختلفی در بحث ترویج سبک زندگی تلاش می‌کنند اما فعالیت‌های این حیطه همت جهادی می‌طلبد؛ چراکه برپایه ساماندهی مطلوب آن شاهد ارتقای وضعیت فرهنگی جامعه خواهیم بود.

دبیر جمعیت بانوان فرهیخته کرمانشاه با اشاره به اهداف برگزاری این دوره آموزشی، تصریح کرد: سبک زندگی و مهارت خوب زندگی کردن را حول محور آموزه‌های اسلامی به جامعه به‌ویژه دختران و بانوان باید آموزش داد و یکی از اهداف برگزاری این دوره آموزشی این امر خواهد بود، همچنین در راستای رفع معضلات و آسیب‌های نهاد خانواده بیشتر بر مقوله آموزش تأکید داریم.

تیرانداز افزود: امروز رشد آمار طلاق، افزایش گسست نسلی و کم‌توجهی به فرهنگ غنی ایرانی ـ اسلامی موجب تضعیف جایگاه بنیان خانواده شده است و در این زمینه باید بیشتر به آموزش توجه کنیم و در این راستا باید آموزش‌های قبل و بعد از ازدواج، همسرداری و تربیت فرزند را به خانواده منتقل کنیم تا بتوانیم تأثیرات مطلوب این رویکرد را به مرور و با گذشت زمان در محیط و جامعه لمس کنیم؛ چراکه اصلاح سبک زندگی منجر به اعتلای فرهنگ جامعه خواهد شد.

وی در پایان درخصوص زمان برگزاری این دوره آموزشی، گفت: این دوره آموزشی نیمه دوم مردادماه سال‌ جاری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha