برگزاری تظاهرات در لندن علیه جنگ‌افروزی‌های عربستان
کد خبر: 3908984
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸

برگزاری تظاهرات در لندن علیه جنگ‌افروزی‌های عربستان

صدها نفر از مردم انگلیس علیه مداخلات نظامی عربستان در یمن تظاهرات کردند و خواستار ممنوعیت فروش اسلحه به رژیم سعودی و امارات شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از یمن خبر، پایتخت انگلیس روز گذشته، 15 تیرماه، شاهد تظاهرات صدها نفر در محکومیت جنگ یمن بود. تظاهرات‌کنندگان از کشورهای اروپایی خواستند که فروش اسلحه به عربستان سعودی و امارات متحده عربی را، که از آن در جنگ علیه مردم یمن استفاده می‌کنند، متوقف کنند.
 
معترضان ابتدا در مقابل ساختمان بی‌بی‌سی جمع شدند و سپس به سمت ساختمان نخست‌وزیری حرکت کردند.
 
آنها با در دست داشتن پرچم‌های یمن، پلاکاردهایی را حاوی شعارهایی از جمله «عدالت برای یمن»، «یمن را نجات دهید»، «روابط را با امارات قطع کنید» و «جلوی عربستان را بگیرید» حمل می‌کردند.
 
این تظاهرات همزمان با تظاهرات دیگری در مقابل ساختمان پارلمان انگلیس (در نزدیکی ساختمان دولت این کشور) علیه نژادپرستی برگزار شد و معترضان ضد نژادپرستی در کمپین کمک به مردم یمن، که از سوی تظاهر‌ات‌کنندگان ضد جنگ راه‌اندازی شده بود، شرکت کردند.
 
از مارس 2015 ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی با مشارکت امارات حملات گسترده‌ای را علیه مراکز و اماکن غیرنظامی یمن انجام می‌دهد و هزاران شهروند یمنی را به خاک و خون کشیده‌ است.
انتهای پیام
captcha