کاهش اقبال عمومی به مؤسسات قرآنی؛ آسیب وضعیت کرونایی
کد خبر: 3908988
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹

کاهش اقبال عمومی به مؤسسات قرآنی؛ آسیب وضعیت کرونایی

مدیر مؤسسه سلمان فارسی خرم‌آباد از پایین آمدن سطح استقبال عمومی مردم برای حضور در دوره‌های قرآنی به دلیل شیوع بیماری کرونا خبر داد.

سیدماشاءالله شاهرخی، مدیر مؤسسه قرآنی سلمان فارسی خرم‌آباد در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به شرایط پیش‌ آمده از کرونا در کشور، اظهار کرد: متأسفانه با شرایط پیش آمده، فعالیت‌های قرآنی کشور نیز به مانند سایر فعالیت‌ها، دچار کم‌رونقی و یا رکود شده است.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر از دوره‌های حضوری مؤسسه نیز استقبال نمی‌شود، اظهار کرد: این موضوع در حالی رخ می‌دهد که در ایام تابستان با شروع اوقات فراغت دانش‌آموزان، حجم بالای استقبال‌ها را شاهد بودیم، اما مـتأسفانه امسال استقبالی نیست.

شاهرخی اضافه کرد: دوره پیش‌دبستانی سال 98-99 را بالاخره به صورت مجازی با وجود عدم فراهم بودن زیرساخت‌های لازم برای این امر و با استفاده از پیام‌رسان‌ها به اتمام رساندیم و در حال حاضر مشغول ثبت‌نام از خردسالان پنج تا شش سال برای پیش‌دبستانی سال 99-1400 هستیم، هر چند معلوم نیست که شرایط برگزاری سال تحصیلی در سال آینده چگونه خواهد بود.

مدیر مؤسسه قرآنی سلمان فارسی خرم‌آباد با تأکید بر اینکه اگر انگیزه‌ای در افراد وجود داشته باشد، استقبال نیز صورت می‌گیرد، بیان کرد: معمولاً بیشتر استقبال‌کنندگان خردسالان هستند و متأسفانه خانواده‌ها رغبتی ندارند و حتی خانواده‌ها با وجود اینکه فضای مجازی جایگزین کلاس‌های حضوری  شده، تمایلی نشان نمی‌دهند.

پایین آمدن سطح اقبال عمومی از مؤسسات قرآنی؛ آسیب شرایط کروناییوی بیان کرد: امیدواریم سرانجام با از بین رفتن ویروس کرونا و یا به حداقل رسیدن فراگیری آن، مردم از این وحشت خارج شوند تا همه چیز به روال سابق بازگردد.

شاهرخی اضافه کرد: طی برنامه تابستان در نظر گرفتیم تا برای متقاضیان دوره‌های روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، صوت و لحن، قرائت و تفسیر و حفظ، را به صورت حضوری برگزار کنیم.

یادآور می‌شود، مؤسسه قرآنی سلمان فارسی خرم‌آباد دارای مجوز از اداره‌کل تبلیغات اسلامی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان است. همچنین این مؤسسه در خرم‌آباد، خیابان ناصرخسرو، خیابان شهيد عينی قرار دارد.

انتهای پیام
captcha