ازدواج‌های آگاهانه و پایدار بنیان خانواده را تقویت می‌کند
کد خبر: 3909023
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳

ازدواج‌های آگاهانه و پایدار بنیان خانواده را تقویت می‌کند

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به تقویت بنیان خانواده در جامعه گفت: نخستین گام در این جهت تشکیل ازدواج‌هایی آگاهانه و پایدار است.

مشاوره‌های قبل از ازدواج در کاهش آمار طلاق موثر استبه گزارش ایکنا از یزد، غلامعلی دهشیری، رئیس کل دادگستری استان یزد 16 تیرماه در نشست با مدیران حوزه‌های علمیه استان با اشاره به تقویت بنیان خانواده در جامعه اظهار کرد: نخستین گام در این جهت تشکیل ازدواج‌هایی آگاهانه، پایدار و استوار است.

وی از هم‌ کفو بودن در حوزه‌های مختلف به عنوان یکی از مهمترین مولفه‌های ازدواج یاد کرد و افزود: حضور در دوره‌های مشاوره و آموزشی قبل از ازدواج می‌تواند در جهت رسیدن به شناخت بهتر بسیار موثر باشد.

دهشیری با بیان اینکه باید آسیب‌شناسی بحث طلاق به صورت جدی مور توجه قرار گیرد گفت: در صورت شناخت آسیب‌ها بهتر می‌توان برای حل آن برنامه‌ریزی کرد.

وی با اشاره به برخی از آسیب‌های حوزه خانواده در بین طلاب اظهار کرد: مدیران حوزه باید با برقراری ارتباط موثر و صمیمی با طلاب جوان دوست و محرم اسرار آن‌ها در حوزه‌های مختلف به ویژه مسائل خانوادگی باشند.

رئیس کل دادگستری استان تصریح کرد: طلاب و روحانیون از جایگاه بالایی در بین مردم برخوردار هستند لذا کم شدن اعتماد مردم به روحانیون در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه مسائل خانوادگی ضربه به باور و ایمان مردم خواهد بود.

وی از مشکلات مالی به عنوان یکی از مهمترین عوامل طلاق یاد کرد و افزود: این چالش در شرایط اقتصادی کنونی جامعه مشهودتر به نظر می‌رسد که باید برای آن چاره اندیشی شود.

رئیس کل دادگستری استان یزد افزود: استان یزد با پیشگیری مناسب در حال حاضر وضعیت خوبی را در حوزه طلاق و آسیب‌های مربوط به آن دارد.

وی تصریح کرد: خصوصا در دوران شیوع ویروس کرونا علیرغم تمام پیش بینی‌ها مبنی بر افزایش دعاوی خانوادگی شاهد کاهش این آمار در دوره اول سال در استان بوده ایم.

دهشیری با تقدیر از فعالیت‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل و سایر مجموعه‌ای فعال استان در حوزه ازدواج گفت: با اقدامات انجام گرفته مدتی است که طلاق از 10 دعوای اولیه استان خارج شده است.

وی با اشاره به حضور موثر طلاب و روحانیون در عرصه‌های مختلف جهت حل مشکلات جامعه تصریح کرد: قطعا ورود روحانیون در حوزه صلح و سازش دعاوی خانوادگی می‌تواند در کاهش آمار طلاق بسیار موثر باشد .

انتهای پیام
captcha