رویارویی با طرح صهیونیستی نیازمند استراتژی عربی ـ اسلامی است
کد خبر: 3909081
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴
دبیركل حزب بعث اردن:

رویارویی با طرح صهیونیستی نیازمند استراتژی عربی ـ اسلامی است

فؤاد دبور، دبیرکل حزب بعث اردن، در یادداشتی نوشت:‌ درگیری عربی ـ اسلامی با رژیم صهیونیستی و اهداف مستمر آن جز با آزادسازی همه اراضی و بازپس‌گیری همه حقوق عربی متوقف نخواهد شد و این امر با انواع مختلف مقاومت و در رأس آنها مقاومت مسلحانه امکان‌پذیر است.

رویارویی با طرح صهیونیستی نیازمند استراتژی عربی ـ اسلامی است

به گزارش ایکنا به نقل از نشریه الکترونیکی المجد، فؤاد دبور، دبیرکل حزب بعث اردن، در مطلبی نوشت:‌ در رویارویی با طرح رژیم صهیونیستی باید هم متوجه اهداف محقق‌شده بود و هم به استراتژی درازمدتی دقت کرد که هنوز محقق نشده و رژیم صهیونیستی در حال دستیابی به  ابزارها و راهکارهای تحقق آنهاست.

دستاوردهای رژیم صهیونیستی و آنچه برای تحقق آن تلاش می‌کند، می‌توان در موارد زیر دسته‌بندی کرد:

  • تثبیت رژیم صهیونیستی و رسمیت بخشیدن به آن از طریق معاهدات و توافقنامه‌ها با کشورهای عربی
  • اشغال کامل اراضی فلسطین و بخش‎هایی از دیگر کشورهای عربی به دنبال حمله 5 ژوئن 1967 (حمله به کشورهای عربی مصر، سوریه و اردن که با پیروزی مطلق اسرائیل به پایان رسید)، حمله 1978 به لبنان و اشغال جنوب این کشور که همه اراضی اشغالی در جنوب لبنان سال 2000 آزاد شدند، به عنوان مرحله مقدماتی اجرای یک طرح صهیونیستی ـ توراتی به شمار می‌روند که برپایی اسرائیل بزرگ با تسلط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، از بین بردن امنیت کشورهای عربی و نفوذ به همه منطقه را دنبال می‌کند.

این طرح برای رژیم اشغالگر این امکان را ایجاد می‎کند که با تحقق «صلح» با تعریف صهیونیستی و اتمام بخشیدن به همه درگیری‎ها به کمک آمریکا و رژیم‌های عرب و ایجاد روابط دوجانبه با آنها که اختلاف و در نتیجه ضعف آنها را در پی خواهد داشت، تمام امکانات و سرمایه امت اسلامی را به دست گرفته و موجب از هم گسیختگی شبکه روابط قومی و دینی در منطقه شود.

  • ایجاد روابط سیاسی اقتصادی با کشورهای عربی و خارج ساختن حکومت‌های عرب از دایره درگیری با خود و بلکه اقدام این حکومت‌ها به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و ایجاد روابط اقتصادی و دیپلماسی با آن‌‌ها
  • می‌توان تأکید کرد که جریان صهیونیستی نماینده رژیم غاصب خود بوده و به دنبال تحمیل حکومتی جدید به منطقه و در خدمت اهداف و تحقق طرح‌های خود در دل حکومت‌های مرتجع عربی است.

رویارویی با طرح صهیونیستی در زمان کنونی،  نیازمند یک استراتژی عربی ـ اسلامی است که بتواند میان نیروهای مبارز علی‌رغم اختلاف دیدگاه‌هایشان توافق ایجاد کند. مهم‌ترین اصول این استراتژی عبارت‌اند از:

  • متوقف ساختن توسعه طرح صهیونیستی با بهره‌گیری از مقاومت در برابر انواع صلح برخاسته از تسلیم و ضعف و کوتاه آمدن از حقوق عربی.
  • بازپس گرفتن همه اراضی و حقوق عربی غصب شده و حق بازگشت آوارگان فلسطینی
  • آزادسازی قدس عربی و اسلامی، حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین توسط خود آن‌‌ها و ایجاد حکومت مستقل در سرزمین فلسطین

بی‌اثر کردن دستاوردهای رژیم صهیونیستی که با غصب حقوق ملت‌های عرب به آنها دست یافته از چند طریق امکان‌پذیر است:

  • تعلیق توافقنامه‌ها و قراردادهای بین‌المللی امضا شده با رژیم صهیونیستی
  • متوقف ساختن عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و لغو تمام روابط سیاسی و دیپلماسی ایجاد شده و بازگشت به قطع رابطه همه جانبه عربی
  • احیای همبستگی و کار مشترک عربی و با کمک گرفتن از رویکرد اسلامی 
  • به دست آوردن قدرت نظامی ـ اقتصادی ـ سیاسی برای رویارویی با دشمن
  • ایجاد موضع مردمی عربی و اسلامی در مخالفت با طرح‌های رژیم صهیونیستی و تهدیدات آن برای امت حاضر و آینده که در احزاب و اتحادیه‌ها و تمام مؤسسات اجتماعی نمایان می‌شود.

خلاصه کلام اینکه درگیری عربی ـ اسلامی با رژیم صهیونیستی و اهداف مستمر آن و طرح‌های آمریکایی جز با آزادسازی همه اراضی و بازپس‌گیری همه حقوق عربی متوقف نخواهد شد و این با انواع مختلف مقاومت و در رأس آنها مقاومت مسلحانه امکان‌پذیر است.

انتهای پیام
captcha