بن‌بستی در آموزش قرآن وجود ندارد / فعالیت‌های خود را به‌روز کنیم
کد خبر: 3909085
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۴

بن‌بستی در آموزش قرآن وجود ندارد / فعالیت‌های خود را به‌روز کنیم

مدیر دارالقرآن خاتم‌الانبیا(ص) دزفول با بیان اینکه باید فعالیت‌های خود را به تناسب فضای مجازی به‌روز کنیم، اظهار کرد: تأثیر آموزش‌های حضوری بیشتر از آموزش‌های مجازی است، اما با این وجود در آموزش قرآن بن‌بستی وجود ندارد، بلکه باید راهی ساخت.

آموزش قرآن بن‌بست ندارد

علیرضا اسفنده، مدیر دارالقرآن خاتم‌الانبیا(ص) دزفول، در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، با بیان اینکه باید فعالیت‌های خود را به تناسب فضای مجازی به‌روز کنیم، اظهار کرد: کسی در این فضا موفق است که در توسعه و ترویج قرآن به‌روز باشد، گرچه کار در این فضا به دلیل زمان و تنظیم محتوا سنگین است، اما بیشترین استفاده جوانان و جامعه از فضای مجازی است. اگر بخواهیم فرزندان خود را در این فضا پوشش دهیم، باید به این فضا بپردازیم.

وی با بیان اینکه روش‌های زیادی برای جذب قرآن‌آموز در فضای مجازی وجود دارد، تصریح کرد: در حال حاضر قرآن‌آموزانی که در ترم‌های گذشته در دوره‌های دارالقرآن شرکت می‌کردند از سوی مربیان در کلاس‌های مربوطه عضو شده‌اند. جذب در این فضا بیشتر شده و تعداد نفرات بالاتر رفته است، اما تأثیر آموزش چهره به چهره وجود ندارد. توانستیم افراد بیشتری را به دوره‌های خود جذب کنیم، اما اثر کلاس حضوری بیشتر است و حضور نزد استاد، قرآن‌آموز را به سطح بالاتری می‌رساند. با این وجود بن‌بستی وجود ندارد یا باید در این فضا راهی یافت یا راهی ساخت.

اسفنده بیان کرد: به‌منظور برگزاری کلاس‌های تابستانه در این فضا ثبت‌نام در حال انجام است و پس از ثبت‌نام، تفکیک رشته و سطح‌بندی انجام می‌شود و قرآن‌آموزان به مربیان معرفی می‌شوند. با وجود مشکلاتی که در فضای مجازی داریم مربیان متواضعانه در امر آموزش و قرآن همراهی می‌کنند.

وی در پایان با بیان اینکه گذراندن دوره‌های تخصصی تجوید، لحن و صوت برای یک قاری نوجوان بسیار لازم است، گفت: این دوره‌ها مقدمه‌ای برای کسب آموزش‌های حرفه‌ای تلاوت قرآن خواهد بود که هر قاری باید این فرایند را طی کند.

انتهای پیام
captcha