احتمال برگزاری طرح ملی «رحله 6» به‌صورت مجازی / كاهش تعداد مراكز ميزبان
کد خبر: 3909145
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳

احتمال برگزاری طرح ملی «رحله 6» به‌صورت مجازی / كاهش تعداد مراكز ميزبان

دبیر طرح ملی «رحله» با بیان اینكه امسال به دلیل شیوع كرونا و وضعیت قرمز برخی از شهرها و استان‌ها در اجرای این طرح به‌صورت شبانه‌روزی تردید داریم، گفت: احتمال دارد این طرح را در سال جاری به‌صورت مجازی یا تلفنی برگزار كنیم.

حجت‌الاسلام هادی سیاری، دبیر طرح ملی «رحله» در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به برگزاری ششمین دوره این طرح در نقاط مختلف كشور در سال جاری گفت: اینكه امسال به دلیل شیوع كرونا و وضعیت قرمز برخی از شهرها و استان‌ها در اجرای این طرح به‌صورت شبانه‌روزی تردید داریم.

وی با بیان اینكه احتمال دارد این طرح را در سال جاری به‌صورت مجازی یا تلفنی برگزار كنیم، افزود: به دلیل اینكه تعداد فوتی‌های ناشی از ابتلا به كرونا و همچنین آمار ابتلا به كرونا در نقاط مختلف كشور افزایش یافته است و حتی این ویروس در شهرهای كوچك و روستاها هم سرایت كرده است، به خاطر اهمیت خطیر پذیرش مسئولیت، فعلاً در بحث شبانه‌روزی بودن این طرح تردیدهایی ایجاد شده است.

سیاری ادامه داد:‌ حضور افراد در مراكز شبانه‌روزی ریسك‌پذیری بالایی در این شرایط شیوع كرونا دارد لذا فعلاً صبر كردیم و بناست كه امروز جلسه‌ای برای تصمیم‌گیری درباره شیوه اجرای این طرح برگزار كنیم و در آن جلسه مشخص خواهد شد كه طرح را به چه صورت اجرا كنیم.

دبیر طرح ملی «رحله» یادآور شد: بیشتر استان‌های كشور در وضعیت قرمز یا هشدار هستند و معمولاً ستاد مبارزه با كرونا هر شهر و استان هم اجازه برگزاری دوره‌های حضوری را به ما نمی‌دهند.

وی با یادآوری اینكه مهلت ثبت‌نام در این طرح در سال جاری تا 15 تیرماه بود، گفت:‌ طی این مدت 368 نفر از نقاط مختلف كشور برای شركت در این طرح ثبت‌نام كردند كه البته این كاهش آمار به دلیل شیوع كروناست.

سیاری گفت:‌ همچنین تعداد مراكز اجرای این طرح در نقاط مختلف كشور از 29 مركز به 14 مركز كاهش یافته است و حتی ممكن است برخی از این مراكز هم با یكدیگر ادغام شوند زیرا در برخی نقاط تعداد متقاضیان به حد نصاب نرسیده است و هر مركز هم باید حداقل 50 نفر ثبت‌نامی داشته باشد.

دبیر طرح ملی «رحله» یادآور شد: با تمام این تفاسیر به یاری خدا این طرح از 25 تیرماه جاری آغاز به‌كار خواهد كرد كه این فعالیت یا به‌صورت مجازی یا به‌صورت شبانه‌روزی خواهد بود.

انتهای پیام
captcha