اولین فرماندار زن دولت دوازدهم در سیستان‌وبلوچستان معرفی شد
کد خبر: 3909179
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴

اولین فرماندار زن دولت دوازدهم در سیستان‌وبلوچستان معرفی شد

آیین تودیع و معارفه فرماندار تفتان با حضور جمعی از مقام‌های استانی در این شهرستان برگزار و فریبا برنایی‌بجد به‌عنوان اولین فرماندار زن دولت دوازدهم معرفی شد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مراسم تودیع و معارفه فرماندار شهرستان تفتان، صبح امروز، 17 تیرماه با حضور جمعی از مقام‌های استانی در این شهرستان برگزار شد و فریبا برنایی‌بجد که پیش از این، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بود، به‌عنوان اولین فرماندار زن دولت دوازدهم معرفی شد.

علی زینی‌وند، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری در این مراسم بیان کرد: امروزه توانمندی مدیریتی بانوان بر هیچکس پوشیده نیست؛ بانوان اثبات کرده‌اند که هرگاه به آنان اعتماد و امور به دست آنان سپرده شده، به زیبایی از عهده کار برآمده‌اند.

وی ادامه داد: انتصاب مدیران بر اساس توانمندی‌هایشان صورت می‌گیرد و رویکرد دولت تدبیر و امید و استاندار سیستان‌وبلوچستان نیز رویکردی عدالت‌طلبانه و برگرفته از منویات رهبر معظم انقلاب است. انتصاب فرمانداران زن در سیستان‌وبلوچستان نوید‌بخش توسعه است، استقبال بی‌نظیر و چشمگیر اقشار مختلف شهرستان تفتان از این انتصاب، بیانگر توسعه‌یافتگی جامعه محلی این منطقه است.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری بیان کرد: شهرستان تفتان قابلیت تبدیل شدن به یک شهرستان توسعه یافته و استراتژیک را دارد و تقویت ظرفیت کشاورزی و گردشگری از مهم‌ترین محورهای توسعه این شهرستان به‌شمار می‌رود.

زینی‌وند مردم این منطقه را انسان‌های شریف با قلبی بزرگ خواند و بیان کرد: مردم سیستان‌و‌بلوچستان شهره به مرز‌داری هستند و خصلت‌های نیک انسانی‌شان یاد‌آور فرهنگ و تمدن اصیل ایرانی و اسلامی است.

وی ارتقای این شهر به شهرستان را اتفاقی نیک خواند و ادامه داد: یکی از راهکارهای مطلوب مدیریت در استان پهناوری چون سیستان‌و‌بلوچستان، ارتقای درون استانی است و علاوه بر ارتقای چهار شهر اخیر، در تلاش هستیم سه شهرستان دیگر را به شمار شهرستان‌های استان اضافه کنیم، اما مهم‌ترین محور توسعه، خود مردم هستند و باید در پی توسعه و احیای ظرفیت‌های گسترده جامعه باشیم.

بنا بر این گزارش، فریبا برنایی‌بجد دانش‌آموخته مهندسی عمران است. سرپرستی و معاونت حوزه استاندار، معاونت اداره‌کل روستایی، مدیریت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و نیز عضویت در شورای شهر زاهدان از جمله سوابق وی است. برنایی‌بجد همچنین از نخستین شهرداران تفتان بوده است و هم‌اکنون در سمت فرماندار تفتان انجام وظیفه خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha