جمع‌آوری بیش از ۲۱۰ میلیارد ریال زکات در کردستان
کد خبر: 3909229
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸

جمع‌آوری بیش از ۲۱۰ میلیارد ریال زکات در کردستان

معاون امور مشارکت‌های مرمی کمیته امداد استان کردستان از جمع‌آوری بیش از ۲۱۰ میلیارد ریال زکات طی سه ماه نخست سال جاری در استان کردستان خبر داد.

هیوا رحیمی، معاون امور مشارکت‌های مرمی کمیته امداد استان کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: شورای زکات کشور برای سال جاری جمع‌آوری ۵۲ میلیارد تومان زکات را تعیین کرده است که این میزان نسبت به سال گذشته بیش از ۱۳۲ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی از جمع‌آوری بیش از 210 میلیارد ریال زکات طی سه ماه نخست سال جاری در استان کردستان خبر داد و افزود: این میزان زکات از محل زکات واجب، مال التجاره و فطریه جمع‌آوری شده است.

رحیمی به هزینه‌کرد زکات جمع‌آوری شده اشاره و عنوان کرد: از این میزان 35 مورد جهیزیه، 51 مورد درمان، هشت مورد خرید مسکن، سه مورد تعمیر و بازسازی مسکن، و سه هزا مورد بسته کمک معیشتی برای نیازمندان استان کردستان تهیه شده است.

وی به هزینه کرد زکات جمع‌آوری شده در بخش پروژه‌های عام‌المنفعه اشاره و بیان کرد: 16 مورد پروژه عام‌المنفعه شامل مساجد، خانه عالم، غسالخانه و ... در سطح شهر و روستاهای استان کردستان در دست احداث و تعمیر قرار گرفته است.

رحیمی بیان کرد: در طول سال ۹۸ مبلغ ۲۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات غلات، واجب، فطریه و کفاره در سطح استان از مردم دیندار کردستانی جمع‌آوری شده است. 77 درصد این مبلغ در بحث امور فقرا و ۲۳ درصد آن نیز در بحث پروژه‌های عمرانی هزینه شده است.

انتهای پیام
captcha