برپایی مسابقه عفاف و حجاب ویژه كاركنان بخش درمانی فارس
کد خبر: 3909288
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲

برپایی مسابقه عفاف و حجاب ویژه كاركنان بخش درمانی فارس

به‌مناسبت هفته حجاب و عفاف و به‌همت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مسابقه آنلاین با موضوع پیشینه حجاب و عفاف برگزار می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، این معاونت تصمیم دارد تا به‌مناسبت فرا رسیدن هفته حجاب و عفاف، یک دوره آزمون کتبی آنلاین با عنوان «مروری تاریخی بر مسئله پوشش و حجاب» برگزار کند.

كوروش عزیزی، معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 17 تیرماه گفت: موضوع حجاب و پوشش اسلامی یکی از مباحث بسیار مهم در جامعه اسلامی ما است که همواره موضوع آرای مختلفی بوده است.

وی افزود: حجاب، عفاف و پوشیدگی، در کشور ما پیشینه‌ای به بلندای تاریخ ایران داشته و سابقه آن حتی به پیش از اسلام باز می‌شود و از این جهت می‌توان ادعا کرد که عفاف و ستر، در ذهن و کالبد مردمان ما نهادینه شده است.

عضو کمیته عفاف و حجاب دانشگاه علوم پزشكی شیراز اظهار کرد: اعتقاد داریم که با موضوع عفاف و حجاب، در کنار رعایت دقیق و ظریف فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید به روش‌های فرهنگی و علمی برخورد شود و این برخورد هر چه بر فرهنگ، دانش و هنر تأکید بیشتری داشته باشد، ماندگارتر و اثرگذارتر است.

وی، هدف از برگزاری این مسابقه آنلاین را علاوه بر تکریم و بزرگداشت هفته حجاب و عفاف، آشنایی هر چه بیشتر بانوان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با سابقه تاریخی، قدمت و اهمیت موضوع پوشش مناسب و حجاب معرفی کرد.

عضو هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشكی شیراز ادامه داد: منابع این آزمون مجازی، بخش‌هایی از کتاب‌های «رسم زیبایی»، «حریم ریحانه» و «جواهرانه» است که در قالب فایل فشرده شده و از طریق وب‌سایت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در دسترس قرار گرفته است.

عزیزی با اشاره به اینکه این مسابقه ویژه بانوان شاغل در دانشگاه علوم پزشکی شیراز است، افزود: تمامی کارکنان و اعضای هیئت علمی زن دانشگاه در سطح استان با تمامی موارد استخدامی، مجاز به شرکت در این مسابقه فرهنگی و مناسبتی هستند.

وی، زمان برگزاری این مسابقه را روزهای بیست و یکم و بیست و دوم تیر امسال اعلام کرد و از اهدای جوائز نقدی از یک تا پنج میلیون ریال به پنج برگزیده مسابقه خبر داد.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانند به پایگاه اینترنتی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه به نشانی اینترنتیfarhangi.sums.ac.ir  مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha