امنیت اقتصادی زیربنای توسعه پایدار است
کد خبر: 3909325
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۳

امنیت اقتصادی زیربنای توسعه پایدار است

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه گفت: امنیت زیربنای تأمین سایر نیازها است؛ احساس امنیت اجتماعی و اقتصادی از جمله ملزومات اساسی توسعه پایدار و موزون یک جامعه است و بدون آن نمی‌توان پیشرفت و آبادانی را متصور شد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، سعید محمد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز گذشته، 17 تیرماه در مراسم آغاز ریل‌گذاری راه آهن زاهدان ـ چابهار گفت: امنیت زیربنای تأمین سایر نیازهاست؛ احساس امنیت اجتماعی و اقتصادی از جمله ملزومات اساسی توسعه پایدار و موزون یک جامعه است و بدون آن نمی‌توان پیشرفت و آبادانی را متصور شد.

وی ادامه داد: سپاه پاسداران این افتخار را دارد که علاوه بر تأمین امنیت، در توسعه زیرساخت‌ها نیز نقشی تأثیرگذار دارد، بطوری که در همین استان سیستان‌وبلوچستان، پروژه‌های بزرگی مانند بیمارستان و فرودگاه چابهار، خط گاز و آب زاهدان و همچنین پروژه‌هایی به‌منظور توسعه کشاورزی و معدنی استان توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء سپاه انجام شده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه بیان کرد: امروز ظرفیت‌های بی‌شمار سیستان‌وبلوچستان بر کسی پوشیده نیست؛ استانی است که سرشار از ظرفیت‌های گوناگون و استعدادهای ارزشمند است، اما همه این زیبایی‌ها زیر غبار محرومیت رفته و آن‌طور که شایسته آن است، متأسفانه دیده نمی‌شود.

وی گفت: هم‌جواری با کشورهای پاکستان و افغانستان، اگرچه مشکلاتی برای استان به همراه داشته، اما از سویی یک ظرفیت است و به تنهایی می‌تواند منشأ تجارت وسیع و درآمدزایی برای این استان باشد.

محمد با اشاره به اینکه وجود معادن غنی و سرشار نیز از دیگر ظرفیت‌های سیستان‌وبلوچستان است، اظهار کرد: بندر چابهار، تنها بندر منطقه است که به آب‌های آزاد دسترسی دارد و از این‌رو اهمیت آن در ترانزیت و رونق تجارت بسیار بالاست.

وی افزود: امروز در اینجا گرد هم آمده‌ایم تا طرح ریل‌گذاری راه آهن زاهدان ـ خاش را آغاز کنیم؛ بر اساس برنامه زمان‌بندی، ریل‌گذاری از زاهدان به سمت خاش و در فاز بعدی از سمت چابهار به ایرانشهر اجرا خواهد شد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه اضافه کرد: بسیار خرسندیم که این قرارگاه توفیق داشته تا در کنار وزارت راه و شهرسازی بتواند در این پروژه بزرگ که بیش از چهار هزار کیلومتر در سطح کشور بوده و 730 کیلومتر آن را راه‌آهن چابهار ـ زاهدان تشکیل می‌دهد، مشارکت داشته باشد.

امنیت زیربنای توسعه است

راه آهن چابهار ـ زاهدان بهره‌برداری از بندر شهید بهشتی را به حداکثر می‌رساند

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی نیز در این مراسم بیان کرد: امروز در فرآیند تحقق یکی از وعده‌های دولت، تأکیدات رئیس جمهور و مقام معظم رهبری که ریل‌گذاری زاهدان ـ چابهار بوده، هستیم.

وی ادامه داد: پروژه راه‌آهن چابهار ـ زاهدان یکی از محورهای اصلی کریدور شمال ـ جنوب است که تنها بندر اقیانوسی ما را به شبکه ریلی کشور متصل و معاهدات منطقه‌ای، به خصوص معاهده سه جانبه ایران و افغانستان و هندوستان را تقویت می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: این پروژه، بهره‌برداری حداکثری از بندر شهید بهشتی چابهار را به‌دنبال خواهد داشت و این بندر را به نقطه تکیه‌گاهی اساسی در ترانزیت، صادرات و واردات کشور تبدیل می‌کند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه توسعه زیرساختی در بخش بندر، ریل، حمل و نقل و فرودگاه نوید‌دهنده توسعه همه‌جانبه سیستان‌و‌بلوچستان است، گفت: حجم بار پیش‌بینی شده در افق راه آهن چابهار ـ زاهدان هفت میلیون تُن است که پیش‌بینی می‌شود در حدود سه سال پس از بهره‌برداری این طرح مهم ملی، اهداف مورد نظر محقق شود.

انتهای پیام
captcha