اهدای عضو جوان قروه‌ای به ۸ بیمار زندگی دوباره بخشید
کد خبر: 3909345
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸

اهدای عضو جوان قروه‌ای به ۸ بیمار زندگی دوباره بخشید

کارشناس مسئول اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان از اهدای عضو جوان مرگ مغزی ۲۰ ساله قروه‌ای به 8 بیمار دیگر خبر داد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در استان این مورد اولین اهدای عضو استان کردستان در سال جاری بوده است.

اهدای عضوشیدا خیرالهی، کارشناس مسئول اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: اعضای بدن امیر رضایی، جوان 20 ساله قروه‌ای که بر اثر سانحه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت خانواده مرحوم اهدا شد.

وی افزود: این جوان قروه‌ای که در بیمارستان شهر زنجان به کما رفته بود، بعد از رضایت والدین در روز 16 تیرماه برای انجام عمل پیوند به بیمارستان سینای تهران اعزام شد که پس از اهدای عضو و انجام مراحل قانونی و پزشکی این عمل خداپسندانه، پیکر آن مرحوم روز گذشته 17 تیرماه در شهرستان قروه خاکسپاری شد.

خیرالهی اعضای این جوان قروه‌ای به هشت بیمار دیگر زندگی دوباره بخشید، عنوان کرد: از سال 83 تا کنون اعضای بدن 41 مورد بیمار مرگ مغزی استان کردستان اهدا شده است.

وی بیشترین اهداکنندگان عضو در استان را مربوط به شهرستان‌های بیجار، قروه و سنندج دانست و یادآور شد: متقاضیان دریافت کارت اهدای اعضا می‌توانند با مراجعه به سامانه www.ehda.ir فرم ثبت‌نام اهدای عضو را تکمیل کنند و با در دست داشتن نمونه پرینت شده کارت اهدای عضو برای دریافت کارت اصلی مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha