برگزاری تظاهرات ضد اسرائیلی در نزدیکی منزل داماد ترامپ
کد خبر: 3909396
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶

برگزاری تظاهرات ضد اسرائیلی در نزدیکی منزل داماد ترامپ

ده‌ها معترض به طرح الحاق کرانه باختری در اعتراض به حمایت خانواده ترامپ از این طرح، در مقابل خانه ایوانکا ترامپ و جرد کوشنر، داماد ترامپ در واشنگتن تظاهرات کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از راپتلی؛ روز گذشته جمعی از معترضان آمریکایی به رهبری یک گروه یهودی ضد اسرائیلی در مقابل منزل جرد کوشنر، داماد ترامپ تجمع و به طرح جدید اشغالگری اسرائیل در کرانه باختری اعتراض کردند.
 
آن‌ها  پلاکارد‌هایی در دست داشتند که روی آن نوشته بود: «به اشغالگری اسرائیل کمک نکنید» و «کوشنر آپارتاید جدیدی را به راه می‌اندازد».
 
جسیکا لوپو، نماینده سازمان یهودیان علیه اشغالگری در سخنانی در این تظاهرات گفت: اسرائیل قصد دارد بخش‌های زیادی از کرانه باختری را الحاق کند. این امر تصاحب غیرقانونی سرزمین دیگران و عملی خشونت‌آمیز و خطرناک است که تنها به افزایش تنش‌ها در منطقه منجر می‌شود.
 
جرد کوشنر، داماد و مشاور بلندپایه دونالد ترامپ، که یهودی است، در رأس گفتگو‌ها با رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام اسرائیل برای الحاق کرانه باختری رود اردن قرار دارد؛ دولت ترامپ هنوز درباره طرح الحاق توسط اسرائیل تصمیم نگرفته است.

یکی از معترضان گفت: «ما فلسطینی‌ها را دشمن خود نمی‌دانیم و معتقدیم که باید بر سر وعده‌هایی که درباره تضمین ایجاد یک کشور به آن‌ها داده‌ایم، بمانیم. ما را به زور وارد مناقشه‌ای کرده‌اند که نمی‌خواهیم بخشی از آن باشیم. ما از الحاق حمایت نمی‌کنیم. اگر اسرائیلی‌ها به اشغالگری ادامه دهند نابود خواهند شد».

معترض دیگری گفت: «امروز صبح به آنجا می‌رویم تا جرد کوشنر را از خواب بیدار کنیم. اعتراض ما به طرح دولت برای الحاق کرانه باختری است». 
انتهای پیام
captcha