معرفی دو حافظ کل قرآن مؤسسه نور تبریز
کد خبر: 3909618
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰

معرفی دو حافظ کل قرآن مؤسسه نور تبریز

مؤسسه قرآنی نور، هم اکنون بیش از 50 نفر را در رشته حفظ قرآن آموزش می‌دهد و دو حافظ کل قرآن را نیز تربیت کرده است.

به گزارش ایکنا؛ مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نور تبریز از سال 1374 فعالیت رسمی خود را آغاز کرد و در ادامه راه، تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت بیش از 10 میلیون حافظ قرآن را هدف اصلی خود قرار داد.

این مرکز قرآنی پس از حدود سه دهه فعالیت، سالانه بیش از 700 قرآن‌آموز را در رشته‌های مختلف آموزش می‌دهد، همچنین در امر آموزش قرآن به کم‌سوادان و بی‌سوادان تاکنون نقش مؤثری داشته است. هم اکنون نیز 500 قرآن‌آموز دارد و 50 نفر نیز در مرحله حفظ 15 جزء با بالای قرآن هستند و به تازگی دو قرآن‌آموز، موفق به حفظ کل قرآن کریم شدند.

یکی دیگر از قرآن‌آموزان که به تازگی حافظ کل قرآن در این مؤسسه شد، عرفان نورپور است که از چهارسالگی اقدام به حفظ سوره‌های کوچک کرده و با همراهی مادرش، موفق به حفظ اجزاء 29 و 30 قرآن کریم شد. پس از گذراندن دوره شش‌ماهه روخوانی قرآن در جامعة‌القرآن، در مؤسسه نور زیر نظر امیررضا قیامی، مدرس و حافظ قرآن با فراگیری حفظ تخصصی، پس از دو سال موفق به حفظ کل قرآن کریم شد.

 امیررضا قیامی، مدرس و عرفان نورپور حافظ کل قرآن کریم

یکی دیگر از این حافظان قرآن، یوسف امروزی، دانش‌آموز پایه نهم است. او از سال 1395 در کلاس‌های روخوانی و روان‌خوانی مؤسسه قرآنی نور، شرکت کرد و از تابستان سال 96 در کلاس حفظ قرآن با تدریس عباسی، از مربیان مؤسسه حضور یافت و در نهایت در سال جاری موفق به حفظ کل قرآن شد.

یوسف امروزی حافظ کل

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نور در تبریز، خیابان علامه امینی، روبه‌روی پارک شادی واقع شده است.                                                        

انتهای پیام
captcha