وجود ۴۰۰ هزار سالمند در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3909651
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵

وجود ۴۰۰ هزار سالمند در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه شاهد افزایش جمعیت سالمند در استان هستیم، گفت: ۴۰۰ هزار سالمند در استان داریم که از این تعداد ۱۲ هزار سالمند دارای معلولیت هستند و از خدمات سازمان بهره می‌برند.

وجود 400 هزار سالمند در آذربایجان‌شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، فرگل صحاف، مدیرکل بهزیستی استان، عصر روز پنچشنبه، 19 تیرماه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان به مناسبت هفته بهزیستی گفت: 100 هزار نفر در استان تحت پوشش برقرار مستمری هستند و 11 درصد از افراد تحت پوشش در نوبت هستند و ما پیگیر برقراری مستمری این عزیزان هستیم. هم‌چنین در کل استان یک هزار و 272 دانشجو و شش هزار و 800 دانش آموز از حمایت‌های بهزیستی استفاده می‌کنند.

وی اظهار کرد: 74 مرکز تخصصی درمان و بازتوانی در زمینه اعتیاد در استان فعالیت دارند و در این راستا در سال 98 با صرف اعتبار هفت میلیارد ریالی، 25 هزار نفر از اداره کل خدمات گرفته‌اند.

صحاف، انجام مشاوره‌های حضوری و تلفنی به منظور حل اختلافات خانوادگی و جلوگیری از تزلزل بنیان خانواده را از دیگر اقدامات پیشگیرانه این مجموعه بیان کرد و افزود: 164 مرکز دولتی و خصوصی در این زمینه در استان فعالیت دارند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه شاهد افزایش جمعیت سالمند در استان هستیم، اظهار کرد: در کل 400 هزار سالمند در استان داریم که از این تعداد 12 هزار سالمند دارای معلولیت هستند و از خدمات سازمان بهره می‌برند.

وی هم چنین از وجود بیش از یک هزار مهد کودک شهری و روستایی در استان و اشتغال بیش از چهار هزار مربی در مهدهای کودک خبر داد.

صحاف در خصوص اقدامات صورت گرفته در رابطه با ایتام گفت: فعالیت‌های این بخش در دو محور نگهداری از فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست توسط 23 مرکز هیئت امنایی و شیرخوارگاه دولتی و هم‌چنین واگذاری حضانت ایتام به بستگان درجه یک و دو توسط دادگاه انجام می شود و اولویت این مجموعه نیز خانواده محور بودن اقدامات است.

وی از واگذاری 85 درصد خدمات مربوط به امور زنان سرپرست خانوار به بخش خصوصی خبر داد و اهم اقدامات صورت گرفته به منظور حمایت از زنان سرپرست خانوار را پرداخت مستمری ماهیانه، اعطای تسهیلات اشتغال با وام‌های کم بهره، کمک‌های بلاعوض و دریافت بیمه تأمین اجتماعی عنوان کرد.

صحاف در پایان تأکید کرد: با مشارکت سازمان تأمین اجتماعی در استان در سال 98، دو هزار و 900 نفر از این قشر بیمه شده‌اند.

انتهای پیام
captcha