احیای عفاف و حجاب، دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی است
کد خبر: 3909699
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴

احیای عفاف و حجاب، دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی است

امام جمعه اراک احیای حجاب و عفاف را یکی از دستاوردهای بزرگ‌ انقلاب برشمرد و با اشاره به اینکه دنیای غرب به دنبال ترویج فساد و بی‌بندوباری است، اظهار کرد: اسلام برای خانواده، اخلاق و عفاف ارزش بسیار قائل است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، امام جمعه اراک، در خطبه‌های عبادی سیاسی امروز، 20 تیر در مصلای بیت‌المقدس این شهرستان به جوانان توصیه کرد: تحت تأثیر جوسازی‌های دشمن قرار نگرفته و در راه صحیح که راه امام، رهبری و امثال شهدایی چون مطهری است را پیش گیرند. همه وظیفه داریم برای رستگاری در صراط مستقیم حرکت کرده و خود را برای حضور در پیشگاه خداوند آماده کنیم، هرچند در این راه ممکن است به درجه مقربان نرسیم، اما تلاش کنیم که به اندازه خودمان مورد عنایت خدای متعال و رسول او قرار گیریم.

وی با تشکر از تمامی جهادگران در عرصه‌های مختلف پزشکی، شهرداری و ... که در مسیر مبارزه با کرونا تلاش می‌کنند، بیان کرد: رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در شرایط موجود ضرورت است و با توجه به اینکه این بیماری دوران نهفته دارد، ممکن است بی‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی میزان شیوع آن را افزایش دهد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به اینکه کمک آحاد مردم از فشار حداکثری به کادر درمان می‌کاهد، اظهار کرد: گرچه نمی‌توان امور اقتصادی را تعطیل کرد ولی باید اصول بهداشتی را رعایت کرد تا بیش از این گرفتار بیماری نشویم. استان مرکزی در ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور دومین استان درگیر بود ولی تلاش مردم و مسئولان باعث شد بیماری کنترل شود باید این شرایط حفظ و حداقل‌ها رعایت شود.

خطیب جمعه اراک ادامه داد: کسب و کارها را نمی‌توان تعطیل کرد چون احتمال فلج شدن امور اقتصادی وجود دارد. در شرایط کرونایی باید به گونه‌ای عمل کرد که در عین فعالیت اقتصادی، بیماری شیوع و رشد پیدا نکند و در عین رعایت پروتکل‌های بهداشتی با غیرت دینی و اسلامی در جهت حرکت و رشد اقتصادی اقدام شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ضرورت رعایت بهداشت از سوی افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند را متذکر شد و افزود: بهبودی افراد با بیماری‌های زمینه‌ای سخت‌تر است و در صورت ابتلا حتماً باید در مراکز درمانی بستری شوند و این امر شرایط کار را برای کادر درمان سنگین‌تر می‌کند. همچنین مردم دقت داشته باشند از سفرهای غیر ضروری، برپایی مراسمی همچون عروسی و ترحیم پرهیز کنند.

وی در خطبه دوم به دهه کرامت و هفته عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: هرچند از امام جواد(ع) روایت شده است که زیارت امام رضا(ع) افضل از زیارت امام حسین(ع) است، اما زیارت ایشان از دور در شرایط کرونایی توصیه شده است. ضرورت رعایت حجاب اسلامی در جامعه مورد تأکید است. در سال ۱۳۱۴ مردم در مسجد گوهرشاد برای اعتراض به کشف حجاب جمع شدند و رضاخان دستور کشتار آنان را صادر کرد و قریب به پنج هزار نفر کشته شدند. شیوع فساد و بی‌اخلاقی به مراتب از کرونا بدتر است؛ چراکه کرونا سلامت جسم ما را به خطر می‌اندازد ولی فساد ارزش‌ها را نابود می‌کند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی احیای حجاب و عفاف را یکی از دستاوردهای بزرگ‌ انقلاب برشمرد و با اشاره به اینکه دنیای غرب به دنبال ترویج فساد و بی‌بندوباری است، اظهار کرد: اسلام برای خانواده، اخلاق و عفاف ارزش بسیار قائل است. رعایت عفاف یکی از دلایل عظمت حضرت یوسف(ع) است، همچنین قرآن در رابطه حضرت مریم(س) و عظمت ایشان نیز بسیار سخن گفته و بر عفاف و حیای آن حضرت تأکید کرده است؛ چراکه برای دامان پاک ارزش قائل است و نمی‌خواهد اخلاق جاهلیت و فساد و منکرات، انسان‌ها را آلوده کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان در پایان گفت: احیای عفاف، اخلاق اسلامی و تکریم خانواده با پیروزی انقلاب اسلامی اتفاق افتاد. شخصیت زن و مرد وابسته به اخلاق و عفت و دین باوری است و این مهم باید در جامعه مورد توجه همگان قرار گیرد. این سرمایه‌ها که با خون شهدا و بزرگان دین حاصل شده را باید قدر دانسته و حفظ کرد.

انتهای پیام
captcha