فعالیت‌های حجاب و عفاف محله‌محور باشد
کد خبر: 3909967
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۹
حجت‌الاسلام آل‌هاشم:

فعالیت‌های حجاب و عفاف محله‌محور باشد

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: تجربه موفق در توزیع اقلام معیشتی در ایام کرونا در محلات نشان داده است باید با شناسایی نقاط قوت و ضعف هر منطقه، اجرای برنامه‌های فرهنگی در حوزه حجاب نیز محله‌محور باشد.

فعالیت‌های حجاب و عفاف محله محور باشدبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز عصر روز گذشته، 21 تیرماه در نشست ستاد مردمی عفاف و حجاب استان، گفت: تجربه موفق توزیع اقلام معیشتی در ایام کرونا در محلات نشان داد که با شناسایی نقاط قوت و ضعف هر منطقه، اجرای برنامه‌های فرهنگی در حوزه حجاب نیز باید محله‌محور باشد.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از هجمه فرهنگ غرب و فرهنگ بی‌عفتی باید جامعه مصونیت پیدا کند، گفت: بدحجابی بیماری بدخیم جامعه بشری امروز به حساب می‌آید و چند برابر شدن قیمت چادر مشکی در کشور در واقع جریمه کردن بانوان با حجاب است.

امام جمعه تبریز با تأکید بر اینکه فرهنگ‌سازی باید به‌صورت آگاهانه باشد، اضافه کرد: فرهنگ عفاف و حجاب یکی از باور‌های اصیل مردم است که باید تعمیق‌ و ترویج این باور را در عمل به منصه ظهور برسانیم. فعالیت‌های فرهنگی تنها متمرکز به موضوع حجاب نیست و بانوان فعال در حوزه فرهنگ می‌توانند با فعالیت‌های محله‌ای همه مشکلات و معضلات را شناسایی کنند و برای حل آن برنامه‌های عملی داشته باشند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با اشاره به افزایش تورم کالا‌های مصرفی مردم، ادامه داد: چادر مشکی از جمله کالا‌هایی است که بسیاری از خانواده‌ها نمی‌توانند ساده از کنار آن رد شوند و افزایش ۷ الی ۸ برابری قیمت آن نیازمند توجه جدی مسئولان دولتی، اصناف و اتحادیه‌های پوشاک است.

امام جمعه تبریز با تبیین الفبای حجاب، مقوله عفاف و حجاب را حاصل بروز و ظهور حیا و غیرت دانست و گفت: «ح حجاب» به معنی حُریت، «ج حجاب» به معنی جهاد فی سبیل الله، «الف حجاب» به معنی ایمان و اعتماد به نفس و استحکام شخصیت و «ب حجاب» به معنی بصیرت است و عدم توجه به این دستور الهی بیانگر فقدان این خصوصیت‌های شخصیتی در فرد است.

وی بیان کرد: همه بخش‌های اداری و دولتی و خدماتی موظف به حفظ حجاب و کرامت زن هستند؛ چرا که حفظ حجاب یک تکلیف شرعی و دینی است که شهدا نیز با نثار خون خود و در وصیت‌نامه‌هایشان به رعایت آن تأکید کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha