بازتاب جهانی حمل پرچم ایران در سالگرد کشتار سربرنیتسا + عکس
کد خبر: 3909999
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷

بازتاب جهانی حمل پرچم ایران در سالگرد کشتار سربرنیتسا + عکس

راهپیمایی 25‌امین سالگرد نسل‌کشی سربرنیتسا معروف به «مارش میرا» امسال در حالی در بوسنی و هرزگوین برگزار شد که حمل پرچم ایران در این راهپیمایی بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های داخل و خارج از بوسنی داشت.

به گزارش ایکنا از سارایوو، امسال به دلیل شیوع کرونا راهپیمایی مارش میرا با محدودیت‌های فراوان و تدابیر بهداشتی برگزار شد و بازماندگان نسل‌کشی مسلمانان در سربرنیتسا، خانواده‌های شهدا، ایرانیان مقیم و فعالان فرهنگی در آن حضور یافتند.

در این مراسم خبرنگاران رسانه‌های مختلف حاضر بودند و تنها پرچم خارجی که در آن دیده می‌شد، پرچم جمهوری اسلامی ایران بود.

حمل این پرچم مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت و شبکه الجزیره؛ خبرگزاری آناتولی؛ خبرگزاری صف؛ «کلیکس»، بزرگترین سایت خبری بوسنی و «آواز»، بزرگترین روزنامه این کشور، در تیتر اخبار خود گزارشی از این رویداد را با تصاویر و فیلم‌هایی از پرچم ایران منتشر کردند.

نسل‌کشی یا کشتار سربرنیتسا در ۱۱ جولای ۱۹۹۵ به وسیله صرب‌ها و در مقابل چشمان اروپا و آمریکا علیه مسلمانان بوسنی و هرزگوین روی داد و هر ساله به همین مناسبت از هشتم جولای یعنی سه روز قبل از سالروز نسل‌کشی، راهپیمایی صلح موسوم به «مارش میرا» با حضور هزاران نفر از داخل و خارج از بوسنی در این کشور آغاز می‌شود و راهپیمایان پس از طی تقریباً 100 کیلومتر به شهر سربرنیتسا می‌رسند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha