اعمال محدودیت یک هفته‌ای کرونایی در مرند
کد خبر: 3910044
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲

اعمال محدودیت یک هفته‌ای کرونایی در مرند

فرماندار ویژه مرند گفت: با توجه به وضعیت قرمز در این شهرستان، تمام محدودیت‌های قبلی اعمال شده در یک هفته قبل تا اطلاع ثانوی ادامه دارد.

اعمال محدودیت یک هفته‌ای کرونایی در مرندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، داود گرشاسبی، فرماندار ویژه مرند امروز، 22 تیرماه در نشست ستاد مدیریت کرونای مرند با بیان اینکه بی‌توجهی عده‌ای از مردم باعث شیوع مجدد این بیماری شد، گفت: این بیماری، همه‌گیری جهانی دارد و ما باید با تصمیم جمعی، برای رفع مشکلات و بیماری تلاش کنیم و وحدت و تعامل جمعی برای مقابله با ویروس کرونا لازم است.

وی افزود: توانستیم با همکاری جمعی در مرحله اول این ویروس را کنترل کنیم، ولی متأسفانه ویروس شیوع مجدد پیدا کرده که با همکاری باز هم می‌توان آن را کنترل کرد. در ماه‌های اخیر وضعیت بسیاری از شهر‌ها در کشور سفید اعلام شده بود، اما در حال حاضر شاهد وضعیت قرمز در بسیاری از شهر‌ها از جمله مرند هستیم که با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی می‌توان وضعیت را بهبود بخشید.

گرشاسبی افزود: متأسفانه عده‌ای از مردم احساس می‌کنند که ویروس کرونا وجود ندارد و موضوع را عادی تلقی می‌کنند و باعث بروز خطر می‌شوند که وظیفه رسانه‌ها و نیز نهادهای اجرایی، آگاه‌سازی و اطلاع از شرایط موجود است. باید عمق فاجعه و حساسیت لازم را برای کنترل در جامعه ایجاد کرد و کنترل و پیشگیری را مردم‌محور کنیم.

فرماندار مرند تأکید کرد: در شرایط فعلی کشور و وجود ویروس کرونا و عدم صادرات و فروش، همگی باید با تعامل و همکاری در راستای رفع مشکلات گام برداریم. ویروس کرونا، جناح یا گروه خاصی نمی‌شناسد، بلکه باید ید واحده‌ای برای گذر از بحران باشیم. دانشگاه‌ها، مدارس شبانه‌روزی، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبان‌سراها، کتابخانه‌های عمومی، استخر‌های سرپوشیده، مراکز تئاتر، موزه‌ها، تالار‌های پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، مساجد و مصلاها به مدت یک هفته دیگر در شهرستان مرند تعطیل خواهند بود.

وی گفت: برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، مذهبی، فرهنگی و همایش، فعالیت باشگاه‌های ورزشی، کافه‌ها و قهوه‌خانه‌ها، شهربازی، مراکز تفریحی و باشگاه‌های بدنسازی و نماز‌های جمعه نیز به مدت یک هفته دیگر تعطیل است. مردم عامل اصلی در شکست کرونا هستند، همکاری مردم در کنترل بیماری کرونا، عامل شکست این بیماری خواهد بود.

فرماندار ویژه مرند با اشاره به ضرورت استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی و سرپوشیده، گفت: ساختار اداری به جد عزم مبارزه و کنترل پیشگیرانه از بیماری را دارد و ارائه خدمات به مردم در ادارات در قبال استفاده از ماسک باشد. جایگاه‌های سوخت بیشترین منبع آلودگی هستند، مدیران جایگاه‌های سوخت شهرستان مرند باید بیشتر از همه اصول بهداشتی را رعایت کنند و مأموران جایگاه‌ها خود اقدام به سوخت‌گیری و سرویس‌دهی کنند.

وی تأکید کرد: اگر بخواهیم از وضعیت قرمز خارج شویم و به زندگی عادی برگردیم باید اصول بهداشتی و پروتکل‌ها را بیشتر رعایت کنیم. مردم با نظام سلامت همکاری داشته باشند تا بتوانیم از این بحران خارج شویم.

گرشاسبی در مورد وضعیت بیماری کرونا در مرند، گفت: تا هفدهم تیرماه امسال، در مجموع ۲ هزار و ۹۰۰ نفر به دلیل ابتلا به بیماری کرونا به بیمارستان مراجعه کردند که یک هزار و ۹۹۰ نفر از آن‌ها، سرپایی بوده و ۹۱۰ نفر بستری و از این تعداد نیز ۹۰۲ نفر مرخص شدند.

انتهای پیام
captcha