فعالیت ۲ پایگاه فرهنگی ـ اجتماعی در مناطق حاشیه کرمانشاه
کد خبر: 3910293
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹

فعالیت ۲ پایگاه فرهنگی ـ اجتماعی در مناطق حاشیه کرمانشاه

کارشناس فرهنگی تبلیغات اسلامی کرمانشاه گفت: ۲ پایگاه فرهنگی ـ اجتماعی در حاشیه این شهر فعالیت می‌کنند.

سیروس امیری، کارشناس فرهنگی تبلیغات اسلامی کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا، از فعالیت ۲ پایگاه فرهنگی ـ اجتماعی در مناطق آسیب‌زا و حاشیه شهر‌ خبر داد و اظهار کرد: استان کرمانشاه در گروه استان‌های با آسیب اجتماعی بالا قرار دارد و برای کنترل افزایش آمار طلاق نیازمندیم تا با اقدامات کارشناسی شده در بخش‌های مختلف قدم برداریم. در این راستا نقطه شروع مقابله با آسیب‌ها اطلاع دقیق از وضعیت موجود و مورد توجه قرار دادن اطلاعات دقیق در این حیطه است.

وی افزود: اطلاع از وضعیت موجود آسیب‌های استان، نقطه شروع است و نمی‌تواند برای کاهش آسیب‌ها کافی باشد، اما بر اساس برنامه‌ریزی دقیق و اطلاع از وضعیت موجود سعی داریم تا برای کاهش آسیب‌ها تلاش کنیم.

امیری گفت: اداره تبلیغات اسلامی کرمانشاه در مسیر کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان با راه‌اندازی پایگاه‌های فرهنگی در مناطق آسیب‌زا و حاشیه شهر‌ها در حال فعالیت است.این پایگاه‌های فرهنگی در محلاتی که بیشترین حجم آسیب را دارند فعالیت می‌کنند و محور برنامه‌های این پایگاه‌ها تحکیم بنیان خانواده و کاهش آمار طلاق است.

وی با اشاره به برنامه‌های اجرایی در این پایگاه‌ها، افزود: برنامه‌های غنی و آموزه‌های دینی قابل توجهی برای تحکیم بنیان خانواده و ارتباط بهتر اعضای خانواده با یکدیگر وجود دارد که موجب تقویت مبانی اعتقادی و افزایش تاب‌آوری و کاهش آسیب‌ها خواهد شد که فعالیت پایگاه‌ها بر این اساس در مسیر اجرایی شدن قرار دارد.

امیری به اقدامات مقابله با آسیب‌های اجتماعی بر پایه برنامه‌های دستگاهی اشاره کرد و گفت: برنامه‌های بسیاری در این حیطه وجود دارد، اما کفایت نمی‌کند؛ چرا که تنها با اتکا به بخشنامه‌های سازمانی نمی‌توان انتظار کاهش آسیب‌ها را داشت.

کارشناس فرهنگی تبلیغات اسلامی کرمانشاه در پایان با تأکید بر فعالیت پایگاه‌های فرهنگی ـ اجتماعی در مناطق آسیب‌زا، بیان کرد: فعالیت این پایگاه‌ها موجب می‌شود تا بیشتر برنامه‌های این حوزه از قالب بخشنامه بیرون آمده و در عمل با مردم منتج به بازدهی بهتر شود.

انتهای پیام
captcha