دادگاه عالی بحرین حکم اعدام دو جوان بحرینی را تأیید کرد
کد خبر: 3910294
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷

دادگاه عالی بحرین حکم اعدام دو جوان بحرینی را تأیید کرد

دادگاه عالی بحرین، امروز دوشنبه، 23 تیرماه، حکم اعدام دو جوان بحرینی را در حالی تأیید کرد که سازمان دیدبان حقوق بشر، کمیته حقوق بشر و کمیته روابط با کشورهای عربی در پارلمان اروپا تأکید کردند اعتراف به جرم این دو متهم تحت شکنجه انجام شده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «الغد»، در جلسه امروز دادگاه عالی بحرین، حکم اعدام دو جوان بحرینی به اتهام قتل یک افسر پلیس تأیید شد.
 
«محمد رمضان» و «حسین موسی» در جریان حمله به کاروان نیروهای پلیس در سال 2014 میلادی، متهم به قتل یک افسر پلیس هستند و مقامات بحرینی از آنان تحت شکنجه اعتراف گرفته‌اند.
 
بنا به اعلام دادگاه عالی بحرین، امروز آخرین فرصت برای این دو جوان بحرینی جهت درخواست تجدید نظر نسبت به حکم صادره بود.
 
به گفته منابع بحرینی، حکم اعدام این دو جوان به تأیید نهایی رسیده و اکنون در انتظار امضای پادشاه این کشور جهت اجرای حکم است.
 
پیش‌تر، سازمان دیدبان حقوق بشر نسبت به حکم دادگاه بحرین درباره این دو جوان بحرینی انتقاد کرده بود.
 
تأیید نهایی حکم اعدام این دو جوان در حالی است که کمیته حقوق بشر و کمیته روابط با کشورهای عربی در پارلمان اروپا در بیانیه‌ای مشترک از عدم اجرای تحقیقات هیئت نظارت بحرین درباره شکنجه این دو جوان و گرفتن اعترافات از آن‌ها تحت شکنجه، ابراز ناامیدی کرد.
 
در این بیانیه از بحرین برای پایبندی به تعهدات بین‌المللی در خصوص حقوق بشر، لغو احکام اعدام صادره و اجرای تحقیق مستقل درباره شکنجه محکومان درخواست شده است.
 
انتهای پیام
captcha