بازتاب تعویق رویدادی قرآنی در صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3910340
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲

بازتاب تعویق رویدادی قرآنی در صفحات معارفی رسانه‌ها

امروز 23 تیرماه صفحات معارفی رسانه‌ها علاوه بر پرداختن به موضوع حجاب و نشر مطالبی با این موضوع، از تعویق زمان برگزاری آزمون تخصصی اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم که قرار بود 27 تیرماه برگزار شود، خبر داده‌اند.

بازتاب تعویق رویدادی قرآنی در صفحات معارفی رسانه‌ها

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها امروز 23 تیرماه خبرهای متنوعی بر روی خروجی خود قرار داده‌اند. خبرگزاری فارس از اعلام نتایج یک مسابقه اذان خبر داد و تسنیم نیز نتایج پژوهشی در مورد حجاب در انگلیس را منتشر کرده است.

ایبنا به مناسبت چاپ جلد سوم و چهارم کتاب «موسوعه الاعتكاف» گفت‌وگویی با نویسنده این کتاب انجام داده و ایسنا نیز گفت‌وگویی از دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را منتشر کرده است. خبرگزاری مهر نیز از برگزاری مراسم رونمایی از افق فعالیت‌های قرآنی ارتش خبر داده است.
ایرنا گزارش بازدید «خوارزمی» از غار اصحاب کهف را منتشر کرده و باشگاه خبرنگاران جوان نیز حدیثی از امام علی(ع) در مورد خشم را بازنشر داده است. خبرگزاری میزان نیز تا زمان تهیه این گزارش هیچ مطلبی بر روی خروجی صفحه دین و اندیشه قرار نداده است. در ادامه نگاهی گذرا به خبرهای منتشر شده در صفحات معارفی رسانه‌ها انداخته شده است.

فارس

صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس امروز 23 تیرماه از به تعویق افتادن آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن خبر داده است. این آزمون قرار بود یک روز بعد از آزمون دکترا و در روز 27 تیرماه برگزار شود که با توجه به تعویق آزمون دکترا، این آزمون نیز به تعویق افتاده است.
این خبرگزاری در خبر دیگری به اعلام نتایج مسابقه حدیث‌خوانان کوچک اشاره کرده است. این مسابقه در ایام ماه مبارک رمضان از سوی فرهنگسرای رازی برگزار شد و در آن از کودکان دعوت شد تا در کنار سفره‌های سحری و افطار به قرائت یک حدیث از معصومین(ع) با محوریت ماه رمضان و روزه‌داری بپردازند و فیلم آن را به دبیرخانه ارسال کنند که در نهایت از بین ده‌ها اثر ارسالی به دبیرخانه شش اثر برگزیده، معرفی و تجلیل شدند.
فارس همچنین در گزارشی به معرفی حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی بافقی و روایت‌هایی از برخورد وی با مسئله کشف حجاب پرداخته است. در بخشی از این گزارش می‌خوانیم: «شجاعت مرحوم بافقی در انجام فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر سبب شده بود تا امام خمینی که در تعریف و تمجید از افراد و علما ملاحظات سرسختی داشتند، در مورد آیت‌الله بافقی در درس اخلاق خود در سال‌های حیات آیت‌الله بافقی، فرمودند: «هر کس بخواهد در این عصر مؤمنی را زیارت و دیدار کند که شیاطین تسلیم او می‌شوند و به دست او ایمان می‌آورند، مجاهد بافقی را ببیند». مرحوم بافقی که بعد از برخورد با خاندان پهلوی در سال 1307 در شهرری در تبعید و تحت محافظت بود، با شنیدن خبر حمله رضاشاه به مردم در مسجد گوهرشاد در سال 1314، سکته کردند و چند ماهی بستری شدند. این عالم مجاهد و شجاع، سرانجام در سال 1325 در شهرری درگذشت».
«برگزاری دوره‌های تربیت مربی و معلم قرآن توسط مؤسسه احسن‌الحدیث»، «تلاش وهابیت برای حذف مصادر الغدیر/ علامه امینی وقت کم آورد» و «ترتیل صفحه ۴۱۹ قرآن باصدای منشاوی» از دیگر عناوین خبری منتشر شده در صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس در روز دوشنبه 23 تیرماه و تا زمان تهیه این گزارش است.

تسنیم

خبرگزاری تسنیم در صفحه دین، قرآن و اندیشه نیز بیش از هر موضوع دیگری به بحث حجاب و عفاف پرداخته است. در یکی از این مطالب که با تیتر «آیا حجاب محافظ است؟ / پاسخ محققان دانشگاه "آنگلیا راسکین" انگلیس» منتشر شده به ابعاد پژوهشی که در مورد حجاب در انگلستان صورت گرفته پرداخته است. در بخشی از این مطلب می‌خوانیم: «این تحقیق نشان داده است زنانی که حجاب می‌پوشند، نسبت به زنانی که حجاب نداشتند، از دینداری قابل توجهی برخوردار بودند و دینداری نیز به عنوان یک متغیر مهم برای برخی از تحلیل‌های بین گروهی ما (محققین) ظاهر شد. به این ترتیب، ممکن است این مسئله مطرح شود که بین دینداری، استفاده از حجاب و تصویر بدن در زنان مسلمان رابطه پیچیده و تاکنون ناشناخته وجود دارد».
تسنیم همچنین در مطلب دیگری با موضوع حجاب به بازخوانی بخش‌هایی از سخنان آیت‌الله‌العظمی «محمدتقی بهجت» رحمه‌الله علیه در خصوص حجاب پرداخته و آن را با تیتر «آیت‌الله بروجردی چرا از نمازخواندن بر جنازه رضاشاه پرهیز داشت؟» منتشر کرده است.
«روابط نامحرمان در برنامه‌های تلویزیون منطبق با تعالیم اهل‌بیت نیست»، «رئیس ستاد برگزاری انتخابات اتحادیه مؤسسات قرآنی انتخاب شد»، «آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن به تعویق افتاد» و «سلام دادن، کفاره گناهان است / عکس‌العمل در برابر کسی که جواب سلام ما را نداد» از دیگر عناوین خبری منتشر شده در صفحه، دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم است.

ایبنا

خبرگزاری کتاب ایران صفحه دین را با انتشار سه مطلب خبری به روزرسانی کرده و در یکی از این مطالب به برگزاری آیین رونمایی از مجموعه هفت جلدی تازه‌های نشر در حوزه عفاف و حجاب اختصاص داده است.
این خبرگزاری همچنین گفت‌وگویی با حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدامین پورامینی» در مورد جلد سوم و چهارم کتاب «موسوعه الاعتكاف» انجام داده است. «پور امینی علاوه بر نگارش ده‌ها کتاب و مقاله پیرامون مسائل مختلف تاریخی فقهی روایی اجتماعی به تدریس مباحث مختلف فقهی تاریخی تفسیری و رجالی نیز پرداخته است. به تازگی جلد سوم و چهارم «موسوعه الاعتكاف» از سوی مركز فقهی ائمه اطهار(ع) قم چاپ و منتشر شده است. پيش‌تر دو جلد از اين مجموعه كه دربردارنده بحث‌های قرآنی و روايی بود منتشر شده بود، به‌دنبال آن نوبت طرح بحث‌های فقهی بود كه مؤلف در دوجلد اخير برخی از بحث‌های فقهی اعتكاف را بر اساس بيان آراء فقهی هشت مذهب اسلامی: شيعه اثنی عشری، زيدی، حنفی، مالكی، شافعی، حنبلی، ظاهری واباضی تنظيم و به تفصيل مطرح كرده است».

مهر

خبرگزاری مهر در صفحه قرآن و متون دینی گزارشی از برگزاری مراسم رونمایی از چشم‌انداز قرآنی ارتش در افق 1414 را منتشر کرده است. این مراسم روز گذشته 22 تیرماه با حضور معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان قرآنی نیروهای مسلح برگزار شد.
این خبرگزاری در خبر دیگری از تعویق زمان برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن خبر داده و خبر دیگر نیز به برگزاری نشست آنلاین مهندسی مسئله حجاب، حیا و عفاف در روز 25 تیرماه اختصاص یافته است.

ایسنا

خبرگزاری دانشجویان ایران در یکی از خبرهای امروز خود به تعویق زمان برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن اشاره کرده و در خبر دیگری از برگزاری نشست هم‌اندیشی گفتمان فاطمی خبر داده است. این نشست با موضوع تعیین نقشه راه ترویج گفتمان فاطمی در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شده است.
ایسنا در مطلب دیگری به بازنشر گفت‌وگوی رئیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و مردمی مساجد پرداخته است. حجت‌الاسلام والمسلمین «حبیب ارزانی» در بخشی از صحبت‌های خود در این گفت‌وگو گفته است: «ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ساز و کار جدیدی را با عنوان طرح ملی «تابستانه فهما» طراحی کرد تا ذیل آن گروه سنی هدف از اوقات فراغت خود بهترین استفاده را داشته باشند».

ایرنا

خبرگزاری جمهوری اسلامی تنها مطلب منتشر شده در صفحه قرآن و معارف را به گزارشی از بازدید «خوارزمی» از غار «اصحاب کهف» اختصاص داده است. خوارزمی بزرگ که نام کاملش «ابوجعفر یا ابوعبدالله محمد بن موسی خوارزمی» است، جزء آن دسته از دانشمندانِ اعجوبه ایرانی به شمار می‌آید که در رشته‌های گوناگونِ دانشی، سرآمد و صاحب‌نظر بوده‌اند. ریاضیات، نجوم، تاریخ و جغرافیا از جمله علومی است که خوارزمی در آنها صاحبِ تألیف‌های ارزشمند بوده است؛ با این حال، سال‌ها است که خوارزمیِ ریاضی‌دان به‌نسبتِ خوارزمیِ منجّم و خوارزمیِ تاریخ‌نویس و خوارزمیِ جغرافیادان، از شهرتِ بیشتری برخوردار است.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان نیز تنها خبر منتشر شده تا زمان تهیه این گزارش را به حدیثی از امام علی(ع) با موضوع خشم بر روی انسان اختصاص داده است.
خبرگزاری میزان نیز تا زمان تهیه این گزارش هیچ مطلب خبری در صفحه دین و اندیشه منتشر نکرده است.

انتهای پیام
captcha