غاده حسونه؛ قاری قرآن و پزشک آینده فلسطین + عکس
کد خبر: 3910348
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲

غاده حسونه؛ قاری قرآن و پزشک آینده فلسطین + عکس

«غاده فايز حسونه» دختر دانش‌آموز فلسطینی است که موفقیت‌های خوبی در تحصیل کسب کرده و قرار است در آینده دومین پزشک خانواده‌اش شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از palinfo.com، غاده فایز حسونه با امتیاز 99 و 6 دهم درصد رتبه ممتاز را در سطح دبیرستان‌های فلسطین کسب کرده و خبر موفقیت وی از سوی وزارت آموزش و پرورش این کشور اعلام شده است.

او که راز موفقیت خود را ثبات قدم در تلاوت قرآن کریم که با توکل بر خدا و بدون معلم موفق به حفظ آن شده است، می‌داند، در گفت‌و‌گو با «palinfo.com» اظهار کرد: خدا را شکر می‌کنم که بیشتر از آنچه که استحقاق داشته‌ام، به من لطف داشته است و از پدر و مادر و معلمان و مدرسه‌ام که عامل موفقیت من بودند هم تشکر می‌کنم.

وی خواهری به نام «لیزا» دارد که به تازگی از دانشکده دندانپزشکی فارغ التحصیل شده و با همسرش در تلاش است که غاده را در دانشکده پزشکی ثبت نام کند.

غاده می‌گوید: تصمیم دارم در دانشکده پزشکی ادامه تحصیل بدهم. هر دانش‌آموزی باید هدف خود را در زندگی مشخص و با جدیت و تلاش برای رسیدن به آن تلاش کند و بی وقفه درس بخواند.

«فایز حسونه»، پدر غاده که قرآن را راز موفقیت دخترش می‌داند، در این باره می‌گوید: خدا را شکر می‌کنم که ناامیدم نکرد، دخترم همواره با قرآن مأنوس بوده و قرآنی را که حفظ کرده، تلاوت می‌کند.

وی افزود: توصیه‌ام به پدر‌ها این است که فضای مناسبی برای تحصیل فرزندانشان فراهم کنند و بدانند که ثمره آن پس از توکل به خدا حاصل خواهد شد.

مادر غاده حسونه هم تأکید می‌کند که مادر نقش مهمی در خانواده دارد و باید به خوبی از وضعیت تحصیل دخترش آگاه باشد تا به موفقیت برسد و ناامید نشود.

وی می‌گوید: ما شرایط را برای غاده فراهم کردیم، او حافظ قرآن است و لطف الهی شامل حالش شده است، مادر نقش مهمی دارد و به دخترش انگیزه معنوی می‌دهد.

انتهای پیام
captcha