رونمایی از طرح حمایت از فرایند مستقل شدن بچه‌های بهزیستی
کد خبر: 3910349
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰

رونمایی از طرح حمایت از فرایند مستقل شدن بچه‌های بهزیستی

در نشست شورای مشورتی فرزندان بهزیستی، رئیس سازمان بهزیستی از رونمایی از طرح حمایت از فرایند مستقل شدن بچه‌های بالای 18 سال بهزیستی خبر داد.

به گزارش ایکنا، نشست شورای مشورتی فرزندان بهزیستی در سطح کشوری و استانی امروز دوشنبه 23 تیرماه، با حضور رئیس سازمان بهزیستی و جمعی از فرزندان بهزیستی که عضو شورای مشورتی فرزندان بهزیستی هستند، به صورت حضوری در تهران به صورت ویدئو کنفرانس با مشارکت شهرستان‌ها برگزار شد.

در این نشست حمید قبادی‌دانا، رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه 26 هزار نفر از فرزندان بهزیستی در سراسر کشور حضور دارند که حدود 16 هزار نفر آنها در خانواده‌های جایگزین زندگی می‌کنند و 10 هزار نفر دیگر در 33 شیرخوارگاه و 550 مرکز شبه خانواده هستند، گفت: در 9 سال اخیر 10 هزار کودک به خانواده‌های دارای شرایط مناسب واگذار شده‌اند.

وی با اعلام خبر رونمایی از طرح جامع حمایت از فرایند مستقل شدن فرزندان بالای 18 سال بهزیستی، گفت: این طرح شش کمیسیون اشتغال، مسکن، ‌تحصیل، ازدواج، سلامت، ساختار اجتماعی و شبکه دورهمی دارد.

قبادی‌دانا از فرزندان عضو شورای مشورتی فرزندان بهزیستی خواست که به سایر فرزندان بهزیستی که خواهران و برادران کوچک‌تر آنها هستند، سختی‌های کمتری را تحمل و مراحل زندگی خود را راحت‌تر طی کنند.

وی ادامه داد: شما درد را کشیده‌اید و در آن قرار داشته‌اید و می‌توانید به خواهران و برادران خود کمک کنید. به امید روزی که هیچ فرزندی در کشور نداشته باشیم که پدر و مادر و سرپرست مؤثر ندارد.

رئیس سازمان بهزیستی به مدیران کل استان‌های بهزیستی تأکید کرد: جلسات مشورتی با فرزندان بهزیستی نباید به شکل نمایشی، موسمی و تعارفی برگزار شود، بلکه باید عملیاتی و اجرایی باشد و مدیران کل استان‌ها در این جلسات مشورتی شرکت کنند و برنامه ارائه دهند و برنامه‌‌های لازم را اجرایی کنند.

وی افزود: استان‌هایی که شورای مشورتی آنها تکمیل نیست شورای خود را تشکیل دهند؛ البته لازم نیست فرزندان ما حتماً تحصیلات بالا داشته باشند بلکه تمام فرزندان ما می‌توانند عضو شورای مشورتی باشند؛ حضور این افراد در شیرخوارگاه‌ها و مراکز نگهداری می‌تواند الهام‌بخش سایر فرزندان بهزیستی باشد.

یادآوری می‌شود، در این مراسم روزبه حصاری، بازیگر سریال بچه مهندس نیز در جمع فرزندان بهزیستی حضور داشت.

انتهای پیام
captcha