از کاخ سفید بحران‌زده تا اقتدار روزافزون جنبش «جان سیاه‌پوستان مهم است»
کد خبر: 3910390
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶
خروش جهان بر ضد نابرابری؛

از کاخ سفید بحران‌زده تا اقتدار روزافزون جنبش «جان سیاه‌پوستان مهم است»

با گذشت بیش از ۴۰ روز از اعتراضات علیه نژادپرستی در آمریکا و روزهای بحرانی کاخ سفید، نشریه نیویورک‌تایمز تصریح می‌کند که اکنون «جان سیاه‌پوستان مهم است» به بزرگترین جنبش در طول تاریخ آمریکا بدل شده است.

به گزارش ایکنا، در حالی که اعتراضات علیه نژادپرستی همچنان ادامه دارد به نظر می‌رسد که با توجه به نزدیک بودن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا  معترضان تصمیم دارند که این اعتراضات را تا زمان برگزاری این انتخابات و با هدف تأثیرگذاری ادامه دهند.

ادامه اعتراضات روبه‌روی کاخ سفید

در روزهای اخیر اعتراضات به نژادپرستی در آمریکا ادامه داشته است. رسانه‌های آمریکایی در این‌باره گزارش دادند که معترضان به نژادپرستی همچنان در بسیاری از شهرهای آمریکا همچون نیویورک، لس‌آنجلس و میامی دست به راهپیمایی زدند و هفته‌هاست که اعتراض‌های روزانه نیز در نزدیکی کاخ سفید ادامه دارد.

ادامه اعتراضات علیه نژادپرستی در آمریکا

از دید کارشناسان و ناظران داخلی آمریکا، ادامه اعتراض‌های سراسری در کنار همه‌گیری ویروس کرونا در این کشور، دو بحران بزرگ دولت دونالد ترامپ به شمار می‌روند که با وجود زمان اندک باقی مانده تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، در تمدید حضور وی در کاخ سفید تأثیری منفی خواهد داشت.

تبعیض نژادی؛ مشکل بزرگ جامعه آمریکا

نشریه آمریکایی نیویورک‌تایمز نیز در گزارشی با توجه به ادامه اعتراض‌های سراسری در آمریکا علیه نژادپرستی، بیان کرد: دیدگاه عموم آمریکایی در فراگیر شدن علیه نژاد‌پرستی به شدت طی سال‌های اخیر شدت یافته و چنین امری در تاریخ این کشور بی‌سابقه بوده است و بر این موضوع تأکید دارند که رفتار نیروهای پلیس با جامعه رنگین‌پوست آمریکایی، نژاد‌پرستانه و این گروه از افراد در جامعه نیز با تبعیض مواجه‌ هستند.

طبق نظرسنجی این نشریه آمریکایی در اوایل ماه گذشته میلادی، ۷۶ درصد جامعه آمریکا تبعیض نژادی را «مشکلی بزرگ» در آمریکا می‌دانند که این میزان در مقایسه با سال ۲۰۱۵ میلادی ۲۵ درصد افزایش داشته است.

«جان سیاه‌پوستان اهمیت دارد»؛ بزرگترین جنبش در تاریخ آمریکا

نشریه آمریکایی نیویورک‌تایمز در روزهای اخیر گزارش داد: با ادامه اعتراض‌های سراسری،  اکنون «جان سیاه‌پوستان مهم است» به بزرگترین حرکت و جنبش در طول تاریخ آمریکا بدل شده است.

ادامه اعتراضات علیه نژادپرستی در آمریکا

نیویورک‌تایمز با بی‌سابقه خواندن گستره این اعتراض‌ها، نوشت: در اوایل ماه گذشته میلادی به منظور حمایت از جنبش «جان سیاه‌پوستان اهمیت دارد» بیش از نیم میلیون نفر در ۵۵۰ نقطه آمریکا به خیابان‌ها آمدند و این فقط آمار یک روز از هواخواهان عدالت اجتماعی در اعتراض‌ علیه نژادپرستی است.

خشم عمومی از بدرفتاری با یک رنگین‌پوست دیگر

انتشار فیلم دیگری از بدرفتاری افسر پلیس با یک فرد سیاه‌پوست در شهر «آلن‌تاون» ایالت پنسیلوانیا خشم عمومی را به دنبال داشته است. رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند که این ویدئو را نخستین‌بار حساب توئیتری جنبش «زندگی سیاه‌پوستان اهمیت دارد» منتشر کرده است.

ادامه اعتراضات علیه نژادپرستی در آمریکا

جنبش «جان سیاه‌پوستان مهم است» درباره این ویدئو نوشته که این اتفاق شنبه هفته جاری رخ داده است. در حساب کاربری این جنبش آمده است: «عصر شنبه پلیس آلن‌تاون همان خشونتی را که افسران پلیس برای قتل جورج فلوید به کار بردند علیه یک شهروند دیگر اعمال کرد و این اتفاق بیرون یک بیمارستان رخ داد. ما خواستار پاسخگویی هستیم و تغییر می‌خواهیم».

انتهای پیام
captcha