شناسایی ۵۷۲ کودک‌ کار در لرستان / مستمری ۲۷۰ کودک برقرار شد
کد خبر: 3910427
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲

شناسایی ۵۷۲ کودک‌ کار در لرستان / مستمری ۲۷۰ کودک برقرار شد

مدیرکل بهزیستی لرستان به وجود ۵۷۲ کودک کار در استان لرستان اشاره کرد و گفت: از این تعداد برای ۲۱۷ کودک مستمری برقرار شده است.

وجود ۵۷۲ کودک‌کار در لرستان / مستمری ۲۷۰ کودک برقرار شدکرم یاری، مدیرکل بهزیستی استان لرستان در گفتگو با ایکنا از لرستان،  با اشاره به رسالت خطیر بهزیستی در حوزه توان‌بخشی، اشتغال‌زایی و کمک به معلولان و جامعه هدف این نهاد، اظهار کرد: در حوزه معلولان هر چه درصد معلولیت بالاتر می‌رود وظیفه بهزیستی در قبال آن شخص بیشتر می‌شود.

وی به وجود ۵۷۲ کودک کار در استان لرستان اشاره کرد و با بیان این‌که از این تعداد ۴۹ نفر کودک خیابانی هستند، ادامه داد: یکی‌از مهم‌ترین وظایف و کارهای بهزیستی لرستان برقراری مستمری برقراری مستمری برای ۲۱۷ کودک کار در استان لرستان است البته از این امر نباید غافل شد که بیش از ۱۲ دستگاه در قبال کودکان کار، مسئولیت دارند.

یاری با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی و توجه بیشتر به جامعه هدف بهزیستی توسط اصحاب رسانه و صدا و سیما، ادامه داد: توجه به مبلمان شهری برای معلولان، تخصیص کامل بودجه بهزیستی و توجه بیشتر به اشتغال‌زایی جامعه هدف معلولان وظیفه‌ای است که به تنهایی از عهده بهزیستی بر نمی‌آید و همگان باید برای رفع مشکلات جامعه هدف بهزیستی کمک کنند.

وی با اشاره به این‌که برای خانواده‌های دارای اعتیاد و نیز برای کمک به ترک اعتیاد برنامه داریم، گفت: امسال در بحث کرونا، جمع‌آوری معتادان متجاهر لغو شد و با تمهیدات اندیشیده شده از یک ماه پیش مجوز جمع‌آوری معتادان داده شد که در این راستا تعدادی از آقایان و بانوان جمع‌آوری شدند و طی دو هفته به ماده ۱۶ منتقل می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به این‌که در بحث سالمندان، معلولان و کودکان کار سیاست ما بر این است که این افراد در خانه باشند، افزود: ما به خانوارهای معلولان یارانه می‌دهیم چراکه نگهداری افراد تحت پوشش این نهاد نقش مهم‌تری در تربیت و آرامش آن فرد دارد.

وی با ذکر این مطلب که در حوزه کودکان بدسرپرست، به خانواده‌های این افراد مددکاری پرداخت می‌شود، ادامه داد: طبق اصل ۴۴ واگذاری تصدی‌گری به غیردولتی، بسیاری از فعالیت‌های بهزیستی به بخش خصوصی واگذار شده است ۸۰ درصد اعتبارات بهزیستی این در حالی‌است که در حوزه مالی نیز، اداره کل بهزیستی شفاف است و سازمان‌های نظارتی ریز فعالیت‌های این نهاد قرار دارند.

یاری از دیگر فعالیت‌های بهزیستی را توجه به بیماران اتیسم دانست و گفت: در استان لرستان به‌ازای هر بیمار اتیسم ۶۵۰ هزار تومان پرداخت می‌شود، این در حالی‌است که مراکز اتیسم در سطح شهرستان خرم‌آباد و شهرهای استان لرستان فعال هستند.

افتتاح ۲۱۷ واحد مسکونی معلولان

مدیرکل بهزیستی استان لرستان، توجه به اجرای قانون سه درصد استخدام  معلولان را از مطالبات بهزیستی استان لرستان دانست و گفت: در حوزه بخش خصوصی نیز برای اشتغالزایی هر معلول ۵۰ درصد حقوق معلولان توسط بهزیستی رو پرداخت می‌شود این در حالی است که پرداخت حق بیمه معلولان نیز خدمت دیگری به جامعه معلولان است.

وی پیشگیری از طلاق را از دیگر فعالیت‌های بهزیستی دانست و با اشاره به فعالیت مراکز مشاوره پیشگیری از طلاق بهزیستی، ادامه داد: در بحث طلاق عدم تفاهم طرفین، دخالت خانواده‌ها و اعتیاد موثر است که در این راستا مرکز مشاوره طلاق و مشاوره قبل از ازدواج بهزیستی فعالیت دارند البته پرونده‌های طلاق‌های توافقی دادگستری نیز به مراکز مشاوره پیشگیری از طلاق بهزیستی معرفی می شوند

یاری به افتتاح ۲۱۷ واحد مسکونی معلولان استان لرستان اشاره کرد و گفت: در حوزه مسکن به خانواده‌های دارای دو معلول یک واحد مسکونی ساخته می‌شود این در حالی‌است که برای مسکن معلولان ۳۶ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود از طرفی برای مناسب سازی خودروی معلولان نیز ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

یاری با اشاره به این‌که اورژانس اجتماعی در شهرهای استان فعال است، تصریح کرد: سامانه ۱۲۳ بهزیستی هم پاسخگوی سوالات مشاوره‌ای مردم است.

وی با ذکر این مطلب که برای نگهداری زنان و دختران آسیب دیده خانه امن خانه سلامت و مرکز بازپروری زنان در استان فعالیت دارند، گفت: بهزیستی استان لرستان از نظرات و مشاوره‌های اصحاب رسانه در راستای بهتر شدن فعالیت‌های این نهاد برای کمک به مددجویان تحت پوشش استقبال می‌کند.

انتهای پیام
captcha