شیعه حقیقی کیست؟
کد خبر: 3910442
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین فرحزاد مطرح کرد:

شیعه حقیقی کیست؟

سخنران حرم بانوی کرامت گفت: شیعه حقیقی فردی است که به مقام تقوا برسد و شیعه زبانی و شعاری ملاک نیست؛ بر اساس روایات فردی که شعار دهد اما در اعمال عکس دستورات اهل‌ بیت(ع) رفتار کند شیعه واقعی نیست.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین حبیب‌الله فرحزاد، شب گذشته، 23 تیرماه بعد از نماز مغرب و عشاء طی سخنانی در حرم مطهر بانوی کرامت، اظهار کرد: ماه ذی‌القعده، ماه بسیار با برکت و مهمی است و بنابر قولی ۲۳ ذی‌القعده تاریخ شهادت امام رضا(ع) است که زیارت حضرت در این روز مستحب مؤکد است که البته با توجه به شرایط و وضعیت قرمز شهر در ایام شیوع کرونا می‌توان از راه دور زیارت جامعه کبیره را قرائت کرد.

وی با بیان اینکه روز ۲۵ ذی‌القعده، دحوالارض است و سفارش شده روزه گرفته شود که بسیار مهم است، گفت: بر اساس روایت فردی که به زبان شهادتین را جاری کند مسلمان است و آداب اسلامی در حق این شخص جاری می‌شود و اقرار به زبان حکم مسلمانی را به دنبال خواهد داشت.

سخنران حرم بانوی کرامت بیان کرد: اعتقاد و باور قلبی یا همان داشتن ایمان مرحله بعدی است که شخص مؤمن می‌شود و منظور از ایمان طبق روایت، قبول داشتن ولایت اهل بیت(ع) است.

وی ادامه داد: مرحله بالاتر و بهتر از ایمان، تقواست که شخص مراعات حلال و حرام را در اعمال و رفتار خود می‌کند و ایمان شخص به اعضا و جوارح سرایت می‌کند و انسان در این مرحله به مقام تقوا می‌رسد.

حجت‌الاسلام فرحزاد تأکید کرد: شیعه حقیقی کسی است که به مقام تقوا برسد و شیعه زبانی و شعاری ملاک نیست و طبق روایت فردی که در زبان شعار بدهد اما در اعمال عکس دستورات اهل بیت(ع) رفتار کند شیعه واقعی نیست و بدون داشتن تقوا ایمان نیز در خطر خواهد بود.

وی یادآور شد: مرحله یقین یک مرحله بالاتر از مقام تقوا است و باور قلبی بر اساس یقین یک امر بسیار مهمی است که انسان می‌تواند با آن به سعادت اخروی دست پیدا کند.

سخنران حرم بانوی کرامت گفت: مرحله رضا بالاترین مقام است که می‌تواند انسان به آن دست پیدا کند و در حقیقت به معنای تسلیم محض و راضی به رضای الهی بودن است که شخص می‌تواند با توجه به زمینه‌های قبلی به آن برسد.

وی بیان کرد: طبق روایت دعای فردی که به مقام رضا رسیده باشد به اجابت خواهد رسید و خداوند آن را مستجاب خواهد کرد.

حسین شاهبداغی
انتهای پیام
captcha