فیلم | اسلام‌هراسی این‌بار با طعم نوشیدنی «داعش»
کد خبر: 3910446
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳

فیلم | اسلام‌هراسی این‌بار با طعم نوشیدنی «داعش»

«عایشه»، بانوی مسلمان ساکن مینه‌سوتای آمریکا، با شکایت از کافی‌شاپی متعلق به یک شرکت معروف که فروشنده به جای نام او عبارت «ISIS»(داعش) را روی لیوان نوشیدنی‌اش نوشت، از سبک جدید تبعیض به رنگ اسلام‌‌هراسی شکایت کرد.

به گزارش ایکنا، عایشه پس از اینکه فروشنده به جای نام او عبارت «ISIS» را به معنای داعش روی نوشیدنی‌اش نوشت از این شرکت شکایت کرد.

شورای روابط آمریکایی ـ اسلامی(CAIR) در حمایت از عایشه دادخواستی را به بخش حقوق بشر مینه‌سوتا ارائه کرده و با طرح اتهام تبعیض، این حادثه را نقض قانون حقوق بشر مینه‌سوتا دانسته که حق استفاده کامل از فضاهای عمومی را برای همه برابر می‌داند.

این شورا با طرح شکایتی میلیون دلاری خواستار اخراج کارمند اسلام‌ستیز و آموزش سایر کارمندان این شرکت شده است.

پس از حوادث یازده سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی، موضوع اسلام‌هراسی به شکل ویژه‌ای در دستور کار دولت‌های غربی قرار گرفت و با ایجاد نوعی ذهنیت منفی نسبت به اسلام و مسلمانان در افکار عمومی جهان به جریانی فراگیر و تأثیرگذار تبدیل شد. ظهور داعش در کنار عواملی نظیر گسترش و تقویت افراط‌گرایی در خاورمیانه، تشدید اسلام‌هراسی در جهان را به دنبال داشت.

برای مواجهه با چنین برداشت غلطی، سازمان‌های اسلامی در کشور‌های خارجی کنفرانس‌هایی را برای مقابله با پدیده رو به رشد اسلام‌هراسی تدوین کرده‌اند. شورای روابط آمریکایی و اسلامی گفته است که قصد دارد پرونده‌های تبعیض علیه مسلمانان را به سازمان‌های حقوق بشری ارجاع دهد، این رفتار که با عایشه و بسیاری دیگر رخ داده است، در آن داعش و مسلمانان از سوی غربی‌ها به هم ارتباط داده می‌شوند.

ترجمه از طاهره آخوندی شبستری
انتهای پیام
captcha