تأکید مجدد شاه اردن بر رد طرح الحاق کرانه باختری
کد خبر: 3910450
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷

تأکید مجدد شاه اردن بر رد طرح الحاق کرانه باختری

شاه اردن بر موضع ثابت کشورش درباره مسئله فلسطین و رد طرح صهیونیستی الحاق کرانه باختری بار دیگر تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از «الغد»، ملک عبدالله دوم، شاه اردن، در دو جلسه جداگانه با رؤسا و اعضای کمیسیون‌های امور خارجی و دفاع در مجلس عوام انگلیس، که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، درباره روابط استراتژیک میان اردن و انگلیس و تحولات منطقه به ویژه مسئله فلسطین سخنرانی کرد.
 
شاه اردن بار دیگر بر موضع ثابت اردن در قبال مسئله فلسطین و ضرورت تحقق صلحی عادلانه بر اساس تشکیل دو دولت و برقراری دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف تأکید کرد.
 
ملک عبدالله دوم مجدداً تأکید کرد: اقدام یک‌جانبه اسرائیل درباره الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری اقدامی پذیرفتنی نیست.لذا باید فرصت تحقق صلح و آرامش در خاورمیانه به این منطقه داده شود.
 
در این دو نشست بر راه‌های تقویت همکاری میان اردن و انگلیس در زمینه‌های مختلف به ویژه اقتصادی، نظامی و امنیتی تأکید و به تلاش‌ها برای مبارزه با بیماری کرونا و ادامه همکاری‌ها برای مقابله با آثار اقتصادی و تلفات جانی این بیماری اشاره شد.
 
رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند که طرح اشغال دره اردن و شهرک‌های صهیونیستی واقع در کرانه باختری را، که براساس برآوردهای فلسطینیان بیش از ۳۰ درصد مساحت کرانه باختری را دربرمی‌گیرد، اجرا کند؛ اما اختلافات میان نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و بنی گانتز، وزیر جنگ این رژیم، موجب شده است که اجرای این طرح به تعویق بیفتد.
انتهای پیام
captcha