کمک 80 هزار پوندی دولت انگلیس به اندیشکده ضداسلامی
کد خبر: 3910589
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۸

کمک 80 هزار پوندی دولت انگلیس به اندیشکده ضداسلامی

اسناد تازه افشا شده نشان می‌دهد حزب حاکم محافظه‌کار انگلیس بیش از 80 هزار پوند به یک اندیشکده ضد‌اسلامی این کشور کمک کرده است.

گزارش ایکنا به نقل از فایوپیلارز، اسنادی که به تازگی در انگلیس افشا شده، نشان می‌دهد که دولت محافظه‌کار انگلیس بیش از 80 هزار پوند به گروه لابی نئوکان انجمن هنری جکسون (Henry Jackson Society) کمک مالی کرده است.

انجمن هنری جکسون که مرتباً سازمان‌های اسلامی را هدف قرار می‌دهد، طی سال‌های 2015-2017 از طریق وزارت کشور انگلستان در چهار قسط مبلغ 83 هزار و 452 پوند دریافت کرده تا گزارش‌هایی درباره ارتباطات مسلمانان انگلیس با آنچه تروریسم «اسلام‌گرا» خوانده شده، تهیه کند.
 
بنا بر این اسناد که بر اساس قانون آزادی درخواست اطلاعات به دست آمده است، وزارت کشور انگلیس یک سال سعی کرده از ارائه اطلاعات جدید درباره  این موضوع به بهانه محافظت از امنیت ملی خودداری کند.

نخستین پرداخت این وزارتخانه به این اندیشکده ضد‌اسلامی در سال 2015 به مبلغ 12 هزار و 500 پوند، زمانی اتفاق افتاد که «ترزا می»، وزیر کشور انگلیس بود و سه قسط دیگر این کمک مالی در زمان وزارت «امبر راد» پرداخت شده است.

سم آرمسترانگ یکی از سخنگویان انجمن هنری جکسون گفت: ما افتخار می‌کنیم که دولت بریتانیا ارزش و اهمیت تحقیقات ما را درک کرده و سخاوتمندانه به انجام عمیق‌ترین و کامل‌ترین تحقیق درباره تروریسم اسلام‌گرایانه در بریتانیا کمک کرده که اکنون به مرجعی معتبر در این زمینه تبدیل شده است.  

همچنین یکی از سخنگویان وزارت کشور انگلیس نیز در این باره مدعی شد: ما با طیف وسیعی از سازمان‌ها کار می‌کنیم تا تهدیداتی که جامعه ما را تهدید می‌کند، بشناسیم.

این اندیشکده مدعی است که «ورای مرزها و گرایش‌های حزبی فعالیت می‌کند تا با افراط‌گرایی مقابله کند، دموکراسی و حقوق بشر را ترویج نماید و در دنیایی که به طور روزافزون بی‌ثبات است، جایگاهی باثبات پیدا کند».

اما در گزارشی که سال 2015 از سوی دانشگاه بث انگلیس منتشر شده، آمده است که انجمن هنری جکسون، نماینده برجسته جریان نومحافظه‌کار در بریتانیای امروز است که از سنت فکری متأثر از اسلام‌هراسی پیروی می‌کند و به تفکر جنگ با ترور گرایش دارد.

این گزارش افزوده است که این انجمن با حمایت از رژیم اسرائیل، ترویج سیاست‌های اسلام‌هراسانه، چه در داخل و چه خارج از انگلیس را در دستور کار خود دارد.
انتهای پیام
captcha