رتبه نخست مسابقات مالزی؛ از افتخارات قاری مصری + فیلم تلاوت
کد خبر: 3910632
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
شیخ هانی الحسینی را بشناسیم/

رتبه نخست مسابقات مالزی؛ از افتخارات قاری مصری + فیلم تلاوت

شیخ هانی الحسینی، از قاریان نوظهور مصری است که در سال 2010 توانست رتبه نخست مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی را از آن خود کند.

به گزارش ایکنا، شیخ هانی الحسینی، قاری رادیو و تلویزیون مصر، در گفت‌و‌گو با «صدی البلد» اظهار کرد: در 10 سالگی قرآن را حفظ کردم و تجوید را در محضر شیخ «عبدالله الجوهری» عضو کمیته مصحف مصر فراگرفتم و پس از آن تحصیلاتم را در مرکز قرائات تکمیل کردم.

وی افزود: در سال 2010 و پس از قبولی در آزمون حفظ کل قرآن با تجوید و حسن صوت و لحن، قاری رادیو و تلویزیون مصر شدم. در آن زمان وزارت اوقاف می‌خواست یکی از قاریان را برای مسابقه بین‌المللی قرآن مالزی معرفی کند. شیخ ابوالعینین شعیشع مرا معرفی کرد و در آن مسابقه اول شدم؛ در حالی که حدود 15 سال مصر اول نشده بود.

شیخ هانی الحسینی تصریح کرد: حفظ قرآن یک موفقیت و پیروزی الهی است و قاری باید تقوای الهی پیشه کند و در آنچه می‌خواند تدبر کند و با کتاب خدا تجارت نکند.

وی در ادامه از والدین خواست که در کودکی به فرزندانشان حفظ قرآن و احکام تجوید آموزش دهند تا قرآن را با رعایت احکام تجوید و مخارج درست حروف حفظ کنند.

هانی الحسینی همچنین تصریح کرد: حفظ قرآن در کودکی آسان است و والدین باید تلاش خود را برای علاقه‌مندی کودکانشان به قرآن و تشویق آنان به یادگیری کلام وحی به کار بگیرند، زیرا قرآن حبل‌المتین و کلام خداست.

این قاری مصری ادامه داد: محبت قرآن کریم، ایمان به خدا و آخرت را تقویت و به رشد کودک از نظر معنوی و اخلاقی کمک می‌کند و قرآن کتابی است که مسلمانان را با وجود تفاوت‌ها در زبان و رنگ به یکدیگر پیوند می‌دهد.

انتهای پیام
captcha