اعلام اسامی برترین‌های مسابقات قرآن واحد لاهیجان دانشگاه آزاد اسلامی
کد خبر: 3910791
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱

اعلام اسامی برترین‌های مسابقات قرآن واحد لاهیجان دانشگاه آزاد اسلامی

بیست‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن و عترت واحد لاهیجان دانشگاه آزاد اسلامی که به دلیل شرایط کرونا به صورت غیرحضوری برگزار شد، نفرات برتر خود را شناخت.

محمدابراهیم طلوع

به گزارش ایکنا، محمدابراهیم طلوع، دبیر شورای قرآن و عترت دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان، با اشاره به برگزاری مرحله مقدماتی بخش شفاهی بیست‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن و عترت در واحد لاهیجان این دانشگاه اظهار کرد: شرایط پیش آمده از شیوع و انتقال ویروس کرونا ما را بر آن داشت تا این مسابقات را غیر حضوری برگزار کنیم به این صورت که هر کدام از شرکت‌کنندگان آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کرده و سپس آثار داوری و نفرات برتر مشخص شد.

وی افزود: در بخش آقایان در گروه استادان در رشته ترتیل قرآن مقداد ابراهیمی و محسن شمس اسماعیلی رتبه‌های اول و دوم را دریافت کردند. همچنین در گروه کارکنان نیز در رشته قرائت تحقیق قرآن علی ایزدپناه، جعفر حسن‌زاده و شهرام رودپیمای رشت‌آبادی و در رشته ترتیل جعفر سپهری، عبدالرضا حسین‌پور و علی آبسالان به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

طلوع اضافه کرد: همچنین در بخش دانشجویان در رشته قرائت تحقیق قرآن علی حسین‌پور و سهند فریدی و در رشته ترتیل نیز  علی‌اصغر فروتن و سیدمحمدرضا احسانی مقام‌های اول و دوم را به دست آوردند. در رشته اذان نیز حسن جوانمرد، عباس موقری و محمدجواد حسن‌زاده مقام‌های اول تا سوم را به دست آورند. در رشته دعاخوانی نیز ایمان زینعلی و در رشته حفظ جزء سی‌ام قرآن نیز سیدمهدی حسینی وَلَمی به عنوان برگزیده رتبه نخست شناخته شدند.

بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن و عترت واحد لاهیجاندبیر شورای قرآن و عترت دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان با اشاره به برگزیدگان بخش بانوان بیان کرد: در گروه استادان در رشته ترتیل، زینب نگاره و نرگس گودرزی مقام‌های اول و دوم را به دست آوردند. در بخش کارکنان در رشته قرائت نیز اکرم خسرواَنجُم توانست رتبه سوم را کسب کند و در رشته ترتیل نیز زرانگیز برجی، فاطمه غفوری و معصومه یوسف‌مَذنَبی به ترتیب‌ مقام‌های اول تا سوم را از آن خود کردند.

وی ادامه داد: همچنین در بخش دانشجویی نیز در رشته قرائت تحقیق به ترتیب کبری دلیلی، سیده زهرا پورجلالیان و حدیثه کثیری  و در رشته ترتیل نیز مریم امینی، فاطمه صداقت‌منش و مریم رستمی توانستند رتبه‌های اول تا سوم را کسب کنند. همچنین شیما حسنی به عنوان برگزیده رشته حفظ پنج جزء در این بخش معرفی شد.

طلوع ادامه داد: این دوره از مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ کل و اجزاء قرآن، اذان و دعاخوانی در گروه‌های استادان، کارکنان و دانشجویان بانو و آقا برگزار شد. همچنین بخش کتبی مسابقات قرآن و عترت در بخش‌های جشنواره هنری، ادبی و پژوهش دینی زمینه‌ای برای بروز استعدادها است.

بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن و عترت واحد لاهیجانمجری سی‌و‌چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور با اشاره به گستردگی و تنوع فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: انتخاب، برنامه‌ریزی و اداره درس آشنایی با قرائت و روان‌خوانی قرآن، برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن، برگزاری نشست‌ها و کرسی‌های نظریه‌پردازی قرآن، تشکیل مجمع حافظان و قاریان، ارتباط با نهادها و ارگان‌های مرتبط قرآنی در شهرستا‌ن‌ها و استان‌ها، برگزاری کارگاه‌های دانش‌افزایی مدرسان قرآن، حمایت از پایان‌نامه‌های مرتبط با علوم قرآنی، انتشار نشریات و مجلات مربوط به حوزه قرآن و عترت و ... از جمله فعالیت‌های حوزه قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی در سازمان مرکزی است که با همراهی کانون‌های فعال قرآن و عترت در سطح واحدهای دانشگاهی انجام می‌شود که به نوعی ویترین فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه است.

مرحله استانی این دوره از مسابقات تا پایان مردادماه 99 برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha