اسقف اعظم کلیسای کاتولیک سارایوو در پیامی ضمن ادای احترام به خانوادههای قربانیان نسلکشی سربرنیتسا، با آنان اعلام همبستگی کرد. 
در جریان جنگ سه ساله و نیمه بوسنی (1992-1995) بیس از 100 هزار نفر کشته شدند. در سال 1995 در شهر سربرنیتسا صربهای بوسنی بیش از 8 هزار مرد و پسر مسلمان بوسنیایی را طی 10 روز قتل عام کردند که بزرگترین نسلکشی اروپا پس از جنگ جهانی دوم به شمار میآید.
یادآور میشود، مسلمانان 48 درصد از جمعیت 4.3 میلیونی بوسنی را تشکیل میدهند.